اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه برگزار شد؛

برگزاری همایش بزرگداشت حافظ شیرازی در بشرویه

خبرگزاری فارس: همایش گرامیداشت شاعر بلند آوازه ادب فارسی خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی به منظور بزرگداشت این شاعر در کتابخانه ملا عبدالله بشروی برگزار شد.

برگزاری همایش بزرگداشت حافظ شیرازی در بشرویه
به گزارش خبرگزاری فارس از بشرویه، همایش بزرگداشت حافظ شیرازی پیش از ظهر امروز با همکاری شهرداری، شورای شهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بیش از 100 نفر از اعضای کتابخانه و دانش‌آموزان شهرستان در محل کتابخانه ملاعبدالله بشروی برگزار شد.
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه در این مراسم با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی شهرستان، برگزاری این مراسم را ادای دینی به ساحت شاعر و غزلسرای بلندآوازه ایران اسلامی عنوان کرد.
محمود کاظم‌زاده به برنامه‌های فرهنگی اداره کتابخانه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: انجمن ادبی این اداره از ابتدای سال جاری فعال شده و برنامه‌های متنوعی با موضوعات ادبی و فرهنگی اجرا کرده است.
مسئول انجمن ادبی اداره کتابخانه‌های عمومی بشرویه نیز در این مراسم به برگزاری برنامه‌های شاهنامه‌خوانی، مثنوی خوانی، تفسیر و روخوانی نهج‌البلاغه در این انجمن اشاره کرد.
مریم کیانی استقبال خوب و گسترده اعضا و علاقه‌مندان به برنامه‌های فرهنگی را قوت قلب و انگیزه‌ای برای برگزاری بیشتر و بهتر این برنامه‌ها دانست.
در ادامه این مراسم شرکت‌کنندگان در همایش به اجرای برنامه خود در قالب حفظ، روخوانی و قرائت مقاله درباره زندگی حافظ پرداختند.
قرائت شعر توسط یکی از شاعران شهرستان نیز یکی دیگر از برنامه‌های این مراسم بود که در این قسمت فاطمه ترشیزی شاعر و نویسنده شهرستان به قرائت یکی از اشعار خود در قالب شعر سپید درباره حافظ و شخصیت و جایگاه رفیع ادبی و عرفانی وی در ادب فارسی پرداخت.
در انتهای این مراسم به شرکت کنندگان در مراسم و کسانی که بیشترین غزل را حفظ کرده بودند و راویان غزل‌های حافظ از سوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان هدایایی داده شد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول