اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در مشهد؛

همایش بزرگداشت علامه طباطبایی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر علمی همایش "سی‌امین سالگرد رحلت علامه طباطبایی"، از دومین نشست سلسله همایش‌های بزرگداشت علما، در 25 آبان ماه خبر داد.

همایش بزرگداشت علامه طباطبایی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام شیخ محمدحسن وکیلی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این سلسله همایش‌ها، که نخستین مرتبه آن تجلیل از مقام علمی امام خمینی (ره) در سال جاری بود، در طرحی چهار ساله به همت گروه علم، اندیشه، دین دفتر تبلیغات اسلامی، بسیج دانشجویی و جهاد دانشگاهی مشهد، بنا به تاکیدات مقام معظم رهبری، بر تشکیل کرسی‌های آزاد‌اندیشی در حوزه و دانشگاه پایه‌ریزی شد.
دبیر همایش با بی‌نظیر خواندن شخصیت بزرگ علامه طباطبایی، توزیع یادنامه "وحی و خرد"، چکیدهای از 35 کتاب علامه را، به شرکت‌کنندگان در همایش مژده داد.
دبیر همایش ضمن اشاره به تجلیل از مقام علمی دو شاگرد علامه طباطبایی در مراسم اختتامیه اظهار داشت: امیدواریم با برگزاری چنین همایش‌هایی، گامی در راستای تحقق رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر توجه بیش از پیش به علم فلسفه(فقه اکبر)، نائل آییم.
وکیلی به برگزاری کارگاه‌هایی در کنار این همایش برای حضور دانشجویان و طلاب علاقمند به مباحث فلسفی، در روزهای چهارشنبه، پنج شنبه و جمعه اشاره و تصریح کرد: اطلاعات دقیق تر متعاقبا اعلام می‌شود.
وی همچنین از برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور فرزند آیت‌الله زنجانی برای قرائت پیام ایشان و معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام میرتاج الدینی برای اعلام پیام رئیس‌جمهور یاد کرد و اظهار داشت: در این مراسم از امام جمعه مشهد آیت‌الله علم‌الهدی، مدیر دفتر تبلیغات اسلامی و مدیرکل ارشاد خراسان رضوی دعوت شده است.
وکیلی سخنرانان این نشست یک روزه را دو تن از اساتید برجسته فلسفه و عرفان کشور عنوان کرد و اظهار داشت: حجت‌الاسلام غلامرضا فیاضی و سید یدالله یزدان پناه، تحت عناوین ابتکارات فلسفی علامه و نقش علامه در عرفان نظری سخنرانی می‌کنند.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول