اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در صورت انصراف 150 هزار نفر در هدفمندی یارانه‌ها

15 درصد به یارانه گیلانی‌ها اضافه می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان گفت: در صورت انصراف 150 هزار نفر در هدفمندی یارانه‌ها، 15 درصد به یارانه گیلانی‌ها اضافه می‌شود.

15 درصد به یارانه گیلانی‌ها اضافه می‌شود

کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت به اجرای داوطلبانه انصراف دریافت‌کنندگان از یارانه نقدی اشاره کرد و اظهار داشت: به حدود 17 میلیون خانوار در اجرای طرح هدفمندی در کشور یارانه پرداخت می‌شود.

وی درآمد ماهانه 10 میلیون نفر در کشور را بیش از 3 میلیون تومان عنوان کرد و افزود: از منابع مختلف به صورت قطعی و یقین متوجه شدیم که درآمد 3.5 میلیون خانوار در کشور بیش از 3 میلیون تومان است.

هاشم‌نیا با اشاره به پالایش 10 میلیون نفر دارای درآمد بیش از 3 میلیون تومان در کشور، تصریح کرد: یک میلیون خانوار با چهار میلیون نفر از این تعداد استخراج شدند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان مسئولیت مکاتبه با خانوارهای دارای درآمد بیش از 3 میلیون تومان را به عهده استان‌ها دانست و خاطر نشان کرد: این مکاتبه‌ها با سه گزینه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: یک گزینه آن است که دریافت‌کنندگان به طور کامل انصراف دهند و از دریافت هرگونه یارانه یا بخشی از آن خودداری کرده و یا مرحله بعدی یارانه را نگیرند.

هاشم‌نیا بیان داشت: خانواده‌های بالای 3 میلیون تومان درآمد که در حال حاضر یارانه 45 هزار و 500 تومان دریافت می‌کنند، در مرحله بعدی هر رقمی به آن اضافه می‌شود را دریافت نکنند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار گیلان انجام این امر را نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و تقاضای محترمانه از افراد مذکور ذکر کرد و ابراز داشت: این طرح شامل حدود 120 هزار تا 150 هزار نفر در گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه لیست این افراد تاکنون به استان اعلام نشده است، یادآور شد: حدود 38 هزار تا 50 هزار خانوار در گیلان باید از دریافت یارانه انصراف دهند.

به گفته هاشم‌نیا در صورت انصراف 150 هزار نفر در هدفمندی یارانه‌ها، 15 درصد به یارانه گیلانی‌ها اضافه می‌شود.

معاون استاندار گیلان همچنین به ستاد توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد و اذعان داشت: در جهاد کشاورزی، شیلات و دیگر بخش‌های وابسته تحولات ویژه‌ای در استان در حال انجام است.

وی از ایجاد 80 هزار فرصت شغلی از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان خبر داد و افزود: همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری گیلان سال آینده برگزار می‌شود.

هاشم‌نیا با اشاره به ایجاد سدهای رسوب‌گیر در تالاب انزلی، بیان داشت: یکی از سدهای رسوب‌گیر این تالاب با تلاش‌های جهادی در 15 هکتار به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول