اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم اعلام کرد

اختصاص 450 میلیون تومان یارانه به نمایشگاه کتاب استان قم

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: یارانه در نظر گرفته شده برای نمایشگاه کتاب استان قم 450 میلیون تومان است که در قالب بن کارت‌های الکترونیکی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

اختصاص 450 میلیون تومان یارانه به نمایشگاه کتاب استان قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سید مرتضی اسماعیلی طبا در آیین گشایش هفتمین دوره نمایشگاه کتاب استان قم که پیش از ظهر امروز در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد اظهار کرد: این نمایشگاه بزرگترین رویداد فرهنگی قم است و امسال شاهد حضور ناشران بسیاری از قم و سراسر کشور هستیم.

وی افزود: ماموریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که دسترسی به کتاب را برای همه اقشار جامعه آسان کرده و نیز محصولات فرهنگی را با قیمت ارزان تری در اختیار علاقمندان قرار دهد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به وجود رسانه‌های گوناگون در جهان امروز خاطرنشان کرد: با این وجود کتاب هنوز جایگاه خود را برای محققان حفظ کرده و بهترین یار و یاور دانشجویان و طلاب است.

وی گفت: در این دوره از نمایشگاه کتاب استان قم سعی شده است تمام موضوعات علمی، دینی و آموزشی را در بر گرفته و پاسخگوی نیاز همه اقشار جامعه باشد.

اسماعیلی طبا به برپایی غرفه بصیرت در هفتمین نمایشگاه کتاب استان قم اشاره کرد و افزود: بازدیدکنندگان این غرفه می‌توانند کتاب‌ها و آثار مورد علاقه خود را با 70 درصد تخفیف تهیه کنند، ضمن اینکه مسابقاتی نیز از کتاب‌های عرضه شده در این غرفه برگزار شده و جوایزی نیز در این زمینه به برگزیدگان اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم یارانه در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه را 450 میلیون تومان دانست و اظهار کرد: این مبلغ در قالب بن کارت‌های الکترونیکی عرضه می‌شود و بازدیدکنندگان می‌توانند با احتساب 20 درصد تخفیف ناشران در مجموع از 40 درصد تخفیف در خرید کتاب بهره مند شوند.

وی در ادامه به برنامه‌های فرهنگی آتی در استان قم اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در 13 بهمن ماه سال جاری جشنواره ناشران استان قم به منظور ارتقا جایگاه علمی و فنی ناشران برگزار شده و طی آن از 15 نفر از مولفان، ناشران و محققان برگزیده تجلیل خواهد شد.

اسماعیلی طبا با بیان اینکه نمایشگاه ملی کتاب تخصصی کودک و نوجوان از 18 تا 24 بهمن ماه امسال در قم برگزار خواهد شد، افزود: در روز 23 بهمن نیز نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک در سه بخش خردسال، کودک و نوجوان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در قم برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با اشاره به کمبود فضا برای برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی در استان قم تصریح کرد: بسیاری از ناشران علاقمند، موفق به شرکت در این نمایشگاه نشده‌اند بنابراین ضروری است که مسئولین کشور و استان قم برای ایجاد محلی دائمی ویژه برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و سایر محصولات فرهنگی در قم تلاش کنند.

وی خواستار گنجاندن این طرح در پروژه حرم تا جمکران شد و گفت: معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک زیادی به برگزاری نمایشگاه‌های کتاب در قم کرده است و امیدواریم در سال‌های آینده شاهد برگزاری نمایشگاه‌های اینچنینی در فضایی مناسب و هم شأن با ارزش کتاب در قم باشیم.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول