اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار فارس خبر داد

آمادگی استانداری فارس برای واگذاری باغ ارم / افزایش نرخ بلیط اماکن گردشگری و تاریخی فارس

خبرگزاری فارس: استاندار فارس گفت: اگر سازمان یا ارگانی برای مدیریت باغ ارم اعلام آمادگی کند آن را تحویل می‌دهیم.

آمادگی استانداری فارس برای واگذاری باغ ارم / افزایش نرخ بلیط اماکن گردشگری و تاریخی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حسین صادق عابدین بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه سنگ‌های تزئینی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نرخ 700 تومان و هزار تومان برای بازدید از مکان‌های تاریخی و گردشگری از جمله باغ ارم، حافظیه، سعدیه و تخت جمشید ناچیز است و باید افزایش یابد.

استاندار فارس خواستار افزایش نرخ بلیط‌های ورودی به اماکن تاریخی و گردشگری شیراز و فارس شد.

وی با تاکید بر متناسب‌سازی خدمات ارائه شده در اماکن تاریخی همراه با افزایش ورودی‌های این اماکن گفت: افزایش نرخ ورودی به این مکان‌ها به تنهایی نباید لحاظ شده بلکه در مقابل دریافت ورودی بیشتر باید خدمات‌دهی مناسب نیز انجام شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس اضافه کرد: باغ ارم از جمله پتانسیل‌های بزرگ شهر شیراز است که طی سال‌های گذشته به آن رسیدگی کمتری شده است.

صادق عابدین ابراز داشت: این محل گردشگری در برخی از ساعات و ایام تعطیل فعالیت ندارد در حالی‌ که چنین مکان مهمی باید همیشه آماده میزبانی میهمانان باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه تاکنون پیشنهادی برای واگذاری این مجموعه از دانشگاه شیراز به ارگانی ارائه نشده است، تصریح کرد: به دلیل وجود گونه‌های گیاهی مناسب، این محل برای دانشگاه شیراز مکانی تحقیقاتی شده اما اگر سازمان و یا ارگانی برای مدیریت این مجموعه اعلام آمادگی کند می‌توانیم باغ ارم را به آنها تحویل دهیم.

صادق عابدین پیرامون برگزاری نمایشگاه سنگ‌های تزئینی در باغ ارم بیان کرد: باید یاد بگیریم که با توجه به مباحث فرآوری می‌توانیم ارزش افزوده برای این استان ایجاد کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان فارس با داشتن معادن سنگ فراوان می‌تواند در بخش سنگ‌های تزئینی فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشد.

استاندار فارس در ادامه از حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در این استان خبر داد و گفت: فارس در مباحث گردشگری و تاریخی در کشور بی‌نظیر است و در این راستا با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی مباحث مختلفی برای پیشرفت این صنعت در استان مطرح می‌شود.

صادق عابدین تصریح کرد: اعتبارات مناسبی برای توسعه بحث گردشگری و میراث فرهنگی  این استان در نظر گرفته شده که متناسب با اعتبارت ملی از این اعتبارات برای پیشرفت صنعت گردشگری هزینه کنیم.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول