اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پارک‌های سبزوار عنوان کرد

نورپردازی 70 درصد از میادین و اماکن تاریخی سبزوار

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سبزوار گفت: تاکنون نورپردازی 70 درصد از میادین، بلوارها و اماکن تاریخی سبزوار صورت گرفته است.

نورپردازی 70 درصد از میادین و اماکن تاریخی سبزوار
به گزارش خبرگزاری فارس از سبزوار، حسین دولت‌آبادی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نورپردازی میادین حاج‌ملاهادی سبزوار، مادر، طبس، نجارآباد، هدایت، هفت تیر، نقابشک، بلوارهای توحید شهر، میدان مشاهیر انجام شده و برای اماکن تاریخی نیز مکاتبه‌ای با اداره اوقاف و امور خیریه صورت گرفته تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق آن باشیم.
وی از روشنایی همه پارک محله‌های سبزوار نیز تا پایان سال‌جاری خبر داد و اعتبار اجرای این طرح را حدود 100 میلیون تومان عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری سبزوار با بیان اینکه هدف اساسی سازمان پارک‌ها و فضای سبز انجام امور زیر بنایی است، از احداث 12 گلخانه برای تولیدات بیشتر گونه‌های گیاهی در 3 منطقه پارک موتوری، پارک مرکزی توحید شهر و موتور آب مصلای سبزوار خبر داد و ادامه داد: در این راستا 30 هزار گل رز خریداری شده و تا آغاز سال جدید در سطح شهر کاشته می‌شود همچنین از این تعداد 100 هزار قلمه گل رز تهیه شده تا پس از رشد و نمو در سال جدید کاشته شود.
دولت آبادی آبرسانی به میادین و بلوارها را یکی دیگر از کارهای زیر بنایی این سازمان عنوان کرد و با بیان اینکه لوله گذاری و اتصال یک ساعته آب از بلوار مشاهیر تا میدان سربداران و انتقال آب فلکه شهربانی تا بلوار قوچان صورت گرفته است،یاد آور شد: در واقع آب مورد نیاز بلوار مشاهیر تا میدان سربداران از ترمینال تامین می شود و برای بلوار قوچان نیز یک چاه حفاری شده و بیش از یک‌هزار متر لوله و پمپ شناور نصب شده است.
مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز به لوله گذاری کمربندی سبزوار هم اشاره کرد و گفت: بیش از90 میلیون تومان برای آبرسانی کمربندی از میدان سربداران تا کابل خودرو لوله خریداری شده که امیدوارم تا یک‌ماه آینده صورت خواهد گرفت.
دولت‌آبادی با اشاره به کاشت انواع گونه‌های گیاهی در کمربندی سبزوار اظهار داشت: کاشت انواع گونه‌های گیاهی در پرچین‌های کمربندی از روبه‌روی کابل خودرو با گیاهان زرشک و گل‌های خرزهره و درختچه‌های دیگر آغاز شده و تلاش خواهیم کرد فضای سبز کمربندی را تا عید نوروز به پایان برسانیم.
وی با بیان اینکه انجام امور روزمره سازمان همگام با انجام امور زیر بنایی در حال انجام است، هرس درختان را یکی از این امور عنوان کرد و افزود: البته پیمانکاری که صرفا امور مربوط به فضای سبز کمربندی را انجام دهد تعیین شده است.
وی به خرید انواع گونه‌های گیاهی برای کاشت در خیابان‌های سبزوار و کمربندی نیز اشاره کرد و گفت: برای انواع گل‌های رز و داودی، نهال های بید مجنون، بید فری، توت مجنون، توت کاکوزا، چنار، بید معمولی، زبان گنجشک، اقاقیا، نارون و درختچه‌های یاس، یاس هلندی، پر، توری و سدروز120 میلیون تومان و برای نهال‌های کمربندی که تا 15 بهمن‌ماه کاشته می‌شوند نیز180 میلیون تومان هزینه شده است.
دولت‌آبادی به خریداری بیش از 30 میلیون تومان خاک و بار برای
پارک‌هایی که از خاک مناسب برخوردار نیستند اشاره کرد و افزود: در بیش از 70 درصد از چمن کاری هایی که چه گذشته و اکنون صورت گرفته بود خاک و بار ریخته شد تا خاک آنها اصلاح و دارای مرغوبیت شوند همچنین کاشت گونه‌های گیاهی در بخشی از پارک حاشیه ای نیز صورت گرفته و مابقی کار به دلیل شرایط جوی در ایام نوروز انجام می شود.
این مسئول به احداث چند پارک محله در بوتان گاز، اسلام آباد، پشت مسجد المهدی، پل صالح‌آباد، لچکی بردسکن و میدان قوچان نیز اشاره کرد.
مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهردار سبزوار همچنین به منعقد شدن قرارداد 6 فضای پلی اتیلنی برای بازی کودکان اشاره کرد و اظهار داشت: برای اجرای این طرح حدود 200 میلیون تومان هزینه شده است.
وی گفت: 3 پارک ارم، میدان فاطمی و کارگر در مرحله نخست و پارک شهربازی و 2 پارک جنوب شهر در مرحله بعد یعنی سال جدید به این طرح مجهز می‌شوند.
دولت آبادی در ادامه از وصول بدهی‌های قبلی این سازمان به اشخاص و ادارات خبر داد و خاطرنشان کرد: با نگاه مثبت شخص شهردار به سازمان پارک‌ها و فضای سبز تا کنون 90 درصد از
قول‌هایی که در راستای بدهی به اشخاص و ادارات بوده تحقق یافته است.
وی با تاکید بر اینکه پرداخت بدهی به اشخاص در اولویت کاری قرار گرفته است، ادامه داد: در این راستا 70 درصد از بدهی سازمان به اشخاص پرداخت شده و بدهی به ادارات برق، بیمه و دارایی نیز صورت گرفته است،در حقیقت در حال حاضر در بحث هزینه‌های جاری ما هیچ‌گونه بدهی به کارگر و شرکت پیمانکاران نداریم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول