اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) تاکید کرد

استفاده شایسته از ظرفیت‌های گردشگری بارگاه رضوی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: از ظرفیت‌های گردشگری بارگاه منور رضوی به صورت شایسته استفاده نشده است.

استفاده شایسته از ظرفیت‌های گردشگری بارگاه رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد‌ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری نمایشگاه‌های ایران، محمد‌هادی همایون در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌‌المللی گردشگری، هتلداری، تجهیزات و صنایع وابسته اظهار کرد: هدف اصلی گردشگران اقتصاد نیست اما در صورت رعایت اصول گردشگری درآمدزایی بالایی ایجاد می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) رعایت اصول در هر موضوع را نیازمند تخصص و آگاهی دانست و گفت: ایجاد رشته‌های دانشگاهی در حوزه گردشگری می‌تواند امید‌بخش تخصصی شدن گردشگری در کشور باشد.

وی نگاه بومی، ملی، ایرانی و اسلامی و کاربردی کردن مطالب را برای توسعه این صنعت در کشور مفید دانست و عنوان کرد: این رشته‌ها باید نیازهای علمی صنعت جهانگردی را با رویکرد کاربردی تامین کند.

 عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، جهانگردی را پدیده‌ای چند وجهی دانست و خاطرنشان کرد: جهانگردی باید از خواستگاه‌های اقتصادی، مدیریتی، جامعه‌شناسی، ارتباطاتی و فرهنگی مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد.

وی در ارتباط با اشتغال فارغ‌التحصیلان رشته‌های حوزه جهانگردی اظهار کرد: اگر مبانی محکم و جدی و اجرایی در جهانگردی ایجاد کنیم یقینا بازار کار فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط  نیز تامین می‌شود چرا که صنعت گردشگری به طور طبیعی اشتغال‌زا است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به نقش تاثیرگذار فرهنگ‌سازی در راستای علمی‌شدن صنعت گردشگری تصریح کرد: این فرهنگ باید هنگامی در جامعه اجرا شود که مراکز آموزش عالی نیاز علمی جامعه را به شکل قابل قبول تامین کنند.

همایون توجه مزیت‌های هر منطقه را از جمله مهم‌ترین عوامل موفقیت توسعه گردشگری در آن منطقه برشمرد و گفت: هنوز از ظرفیت‌های گردشگری بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) به نحو شایسته استفاده نشده است.

وی حضور زائر و گردشگر را بستر ساز گردش مالی و درآمدزایی برای کشور دانست و افزود: افزایش ماندگاری گردشگر با ایجاد مجتمع‌های چند منظوره و ارائه خدمات گردشگری گوناگون در یک مکان بصورت متمرکز ایجاد می‌شود. 

انتهای پیام/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول