اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت سازمان میراث فرهنگی:

آثار معنوی‌ و گردشگری‌ کوهبنان شناسایی و ثبت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل ثبت و حفظ آثار طبیعی و معنوی سازمان میراث فرهنگی گفت: نسبت به شناسایی و ثبت تمام‌ آثار طبیعی‌، معنوی‌، گردشگری‌، سیاحتی و زیارتی شهرستان کوهبنان در نخستین فرصت اقدام شود.

آثار معنوی‌ و گردشگری‌ کوهبنان شناسایی و ثبت می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آتوسا مؤمنی بعد از ظهر امروز در دیدار با فرماندار کوهبنان اظهار داشت: با حضور یک روزه خود در شهرستان زیبا و تاریخی کوهبنان با آثار تاریخی، طبیعی و معنوی این شهرستان بیشتر آشنا شدم و از ثبت 24 اثر تاریخی در این منطقه به خود بالیدم، اما باید تلاش مضاعف کنیم تا آثار ثبت شده به حدود 50 اثر تاریخی برسد.

وی بیان داشت: بافت تاریخی روستاها که بخشی از آن‌ها خالی از سکنه شده بسیار ارزشمند و دارای ظرفیت بالایی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و بسیاری از این روستاها می‌تواند با تملک بر آنان بهترین کاشانه برای گردشگران باشد.

مؤمنی ابراز داشت: با توجه به اینکه در خود شهر هم ظرفیت‌های فراوانی برای جذب گردشگران وجود دارد و شهر به صورت یک ارتفاع موزون طراحی شده، تنها نیاز به طراحی حریم دارد که با مشخص شدن این حریم، گسترش سیمای شهری ظرفیت زیبایی را از بین نبرند و ما بتوانیم با دقت نظر نسبت به ثبت زنجیره‌ای و انفرادی آثار اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به کویری بودن کرمان در این استان 620 اثر ثبتی وجود دارد، اما به دلیل کوهستانی بودن کوهبنان‌ و ظرفیت‌های قابل تأمل آن می‌تواند این شهرستان را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های گردشگری استان بدل کرد.

مؤمنی گفت: این ظرفیت کوهستانی‌ توان آن را دارد تا فراغتی را برای مردم ایجاد کند تا بتوانند با حوصله و دقت بیشتری از فضاهای موجود بهره و لذت ببرند.

مدیر‌کل ثبت آثار طبیعی و معنوی کشور گفت‌: با توجه به اینکه شهرستان کوهبنان در مسیر زائران امام‌رضا ( ع) قرار دارد، می‌تواند به‌عنوان بهترین اقامتگاه و گردشگاه موقت برای زائرانی باشد که از استان‌های کرمان‌، سیستان و بلوچستان و هرمزگان  که راهی سفرهای زیارتی هستند.

به گزارش فارس در این دیدار مقرر شد، نسبت به شناسایی و ثبت تمام‌ آثار طبیعی‌، معنوی‌، گردشگری‌، سیاحتی و زیارتی شهرستان کوهبنان در نخستین فرصت اقدام و در این راستا کارشناسان مربوطه میراث فرهنگی با حضور در شهرستان و شناسایی تمام آثار زمینه را برای ثبت حفظ و بازسازی آنان فراهم کنند.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول