اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای مطرح کرد

افتتاح دفتر کنفدراسیون اروپایی ورزش‌های زورخانه‌ای در مینسک

خبرگزاری فارس: دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای از افتتاح دفتر کنفدراسیون اروپایی ورزش‌های زورخانه‌ای در مینسک بلاروس خبر داد.

افتتاح دفتر کنفدراسیون اروپایی ورزش‌های زورخانه‌ای در مینسک

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سیدامیر حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای توسعه فرهنگ جهانی ورزش زورخانه‌ای در جهان و استقبال از ورزش باستانی اظهار داشت: ورزش باستانی ایران امروز در پنج قاره جهان توسعه یافته است و 62 کشور جهان عضو فدراسیون بین‌المللی ورزش زورخانه‌ای هستند.

وی توسعه ورزش باستانی را مستلزم تهیه زیرساخت‌های این رشته دانست و گفت: تهیه تجهیزات و مربی برای توسعه این ورزش نیازمند برنامه‌های میان مدت و بلند مدت است.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای با بیان اینکه هم اکنون 62 کشور جهان در رشته ورزش باستانی فعالیت دارند افزود: آنچه امروز برای ما حائز اهمیت است استقبال جهانی از این رشته و برگزاری مسابقات منظم قهرمانی قاره‌ای و مسابقات بزرگسالان و جوانان جهان است.

وی در ادامه از برگزاری دومین دوره مسابقات قهرمانی آفریقا در اردیبهشت‌ماه سال آینده خبر داد و گفت: تاکنون دو کشور کنیا و توگو برای میزبانی این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند که کمیته ارزیابی ما به زودی به این کشورها اعزام می‌شوند تا شرایط میزبانی این کشورها را بررسی کنند.

حسینی همچنین دومین دوره مسابقات قهرمانی جوانان اروپا در شهر پلانکای لیتوانی، دومین دوره مسابقات قهرمانی آسیایی فیلیپین، دومین دوره قهرمانی جهان که هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی مربیگری و داوری را از جمله برنامه‌های آینده فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای اعلام کرد.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای همچنین از افتتاح دفتر کنفدراسیون اروپایی در شهر مینسک بلاروس در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: افتتاح این دفتر در کشور بلاروس به پیشنهاد کنفدراسیون اروپا انجام می‌گیرد که قرار است با حضور آقای الکساند مدوید قهرمان پرآوازه المپیک که  مسئولیت ورزش زورخانه این کشور را نیز بر عهده دارد برگزار شود.

حسینی در ادامه با اشاره کسب مقام پنجم تیم باستانی ایران در رقابت‌های بلاروس، اشتباهات فنی و شرکت در سه رشته از 11 رشته باستانی را دلیل اصلی ناکامی باستانی‌کاران ایران ذکر کرد.

وی بیان داشت: اعضای تیم ملی باستانی ایران که در مسابقات قهرمانی آسیایی بنگلادش و رقابت‌های کاپ جهانی ترکیه به مقام قهرمانی رسیده بودند در مسابقات بلاروس حضور نداشتند.

حسینی همچنین شرکت تیم ملی در سه رشته از 11 رشته باستانی در رقابت‌های جهانی بلاروس را یکی دیگر از دلایل قرار گرفتن تیم ملی باستانی در رده پنجم این رقابت‌ها ذکر کرد و گفت: وقتی تیمی در سه رشته شرکت کند حداکثر امتیاز تیمی و دو رشته انفرادی این تیم 90 امتیاز است، اما اگر تیمی در 11 رشته شرکت داشته باشد حداکثر امتیازی که کسب می‌کند 170 امتیاز است.

امیر حسینی ابراز داشت: در رقابت‌های بلاروس تیم‌های باستانی آذربایجان با 157 امتیاز، عراق با 142 امتیاز، بلاروس با 102 امتیاز، اوکراین با 93 امتیاز که در 11 رشته شرکت داشتند به مقام‌های اول تا چهارم رسیدند و تیم باستانی ایران با شرکت در سه رشته و اشتباه فنی و تاکتیکی خود با کسب 83 امتیاز نتوانست مقامی بهتر از پنجمی را کسب کند.

وی در عین حال شتاب پیشرفت تیم‌های جهان در رشته باستانی را حائز اهمیت دانست و اذعان داشت: تیم آذربایجان که در مسابقات ترکیه به مقام پنجم رسیده بود با برنامه‌ریزی که بعد از این رقابت‌ها داشت در مسابقات بلاروس موفق شد مقام قهرمانی را کسب کند.

 

انتهای پیام/ن۱۰/گ2000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول