اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام‌الله دهه فجر

زنگ انقلاب در زورخانه شهید فهمیده قم نواخته شد

خبرگزاری فارس: همزمان با آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی، زنگ انقلاب شب گذشته توسط باستانی‌کار قمی در محل زورخانه شهید فهمیده قم نواخته شد.

زنگ انقلاب در زورخانه شهید فهمیده قم نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد انبارداران در حاشیه این مراسم به خبرنگار فارس گفت: نخستین برنامه رسمی در نظر گرفته شده اداره‌کل ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان قم به مناسبت گرامیداشت فرا رسیدن سی‌وسومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران، نواخته شدن زنگ انقلاب توسط باستانی‌کار قمی بود که با حضور مسئولان ورزش قم و پیشکسوتان این رشته ورزشی به شکل باشکوهی به انجام رسید.

وی ادامه داد: با هماهنگی به عمل آمده با معاونت توسعه امور ورزش اداره‌ کل ورزش و جوانان استان قم و کمیته ورزش ستاد گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب، زنگ انقلاب چهارشنبه شب دوازدهم بهمن ماه در زورخانه شهید فهمیده نواخته شد. 

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان قم اضافه کرد: برای برگزاری باشکوه این مراسم با هماهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان قم از مسئولان استان، هیئت‌های ورزشی و پیشکسوتان این رشته ورزشی دعوت شده بود که در این برنامه باشکوه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های متنوع در نظر گرفته شده در این مراسم که در زورخانه شهید فهمیده مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار شد، یادآور شد: اجرای برنامه توسط مرشد و حضور باستانی‌کاران در گود زورخانه همراه با اجرای زنده ورزش باستانی و پهلوانی از برنامه‌های هیئت در این مراسم بود.

انبارداران با اشاره به اقدامات بسیار خوب در راستای توسعه این رشته ورزشی در سطح استان قم، ابراز داشت: سرمایه‌گذاری روی باستانی‌کاران رده‌های سنی پایه یکی از مهم‌ترین اقدامات هیئت در این راستاست که از دو سال قبل در اولویت برنامه‌های هیئت قرار داده شده و انجام گرفته است.

وی تصریح کرد: ورزش باستانی و پهلوانی قم از پیشکسوتان ارزنده و توانایی برخوردار است که هر کدام سال‌ها سابقه فعالیت‌های گسترده و ارزنده‌ای را که منجر به پویایی و زنده ماندن این ورزش اصیل و مذهبی شده است، در کارنامه دارند.

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی استان قم بیان کرد: ورزشکاران باستانی‌کار قمی در مسابقات قهرمانی این رشته ورزشی نیز در رده‌های سنی مختلف حضور موفقی داشته‌اند که گامی ارزنده در راستای توسعه بیش از پیش ورزش‌های باستانی و پهلوانی استان قم است.

وی تاکید کرد: ورزش باستانی به عنوان ورزش اصیل ما ایرانیان نمی‌تواند تنها یک ورزش تلقی شود، بنابراین باید آن را جزئی از فرهنگ کشورمان دانست تا با تلاش در راستای توسعه آن بیش از گذشته به مردم کشور و استان شناسانده شود.

انبارداران عنوان داشت: نگاه ما به این ورزش جدای از یک وظیفه اداری و تشکیلاتی، یک وظیفه اخلاقی و دینی است و مهم نیست این چرخ به دست چه کسی بچرخد بلکه هدف این است که این چراغ که چراغ هویت و اصالت ما به شمار می‌رود، همیشه فروزان و پرفروغ باشد زیرا این ورزش به ما اصالت، هویت و آبرو می‌بخشد.

انتهای پیام/و۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول