اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد موسیقی حوزه هنری کرمان خبر داد

تولید آلبوم نواهای پهلوانی و زورخانه‌ای در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان کرمان گفت: تولید آلبوم موسیقی آواها و نواهای ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در کرمان در حال انجام است.

تولید آلبوم نواهای پهلوانی و زورخانه‌ای در کرمان
علیرضا عرفانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به عملکرد 9 ماهه واحد موسیقی حوزه هنری کرمان در سال جاری اظهار داشت: در این مدت گروه کرال "مهر وطن" حوزه هنری استان کرمان در همایش کارآواها و آیین‌های موسیقایی کار شرکت کرد.
وی افزود: هنرمندان گروه "مهر وطن" قطعات گیس‌گل، آوازهای مکتبخانه‌ای و ترانه پته را در همایش مذکور اجرا کردند.
عرفانی بیان کرد: گروه موسیقی "مهر وطن" و گروه هم‌سرایان قرآنی حوزه هنری استان کرمان در برنامه در جرگه عشاق در تهران به اجرای برنامه پرداختند.
وی عنوان کرد: گروه عرشیان با ارائه آثار کنترپوانتیک ایرانی و عربی مخاطبان ویژه‌ای را در سطح جوامع قرآنی و موسیقی به خود جذب کرده است.
عرفانی افزود: در اجرای گروه هم‌سرایان قرآنی عرشیان مسعود نکوئی به عنوان آهنگساز و رهبر گروه، مجید طالبی‌زاده، مهدی طالبی‌زاده، مصطفی طالبی‌زاده، محمدرضا افروزه و مجتبی افروزه همکاری دارند.
وی با اشاره به اینکه دو آلبوم کویرانه برگرفته از موسیقی نواحی استان کرمان در واحد موسیقی حوزه هنری در حال تولید است، تصریح کرد: آلبوم‌های موسیقی از ولادت تا شهادت در این واحد آماده‌سازی می‌شود.
عرفانی خاطرنشان کرد: تولید آلبوم موسیقی آواها و نواهای ورزش پهلوانی، باستانی و زورخانه‌ای نیز در کرمان در حال انجام است.
وی اجرای طرح موسیقی و نمایشی با مضامین داستان‌های پیامبران و امامان معصوم (ع) را از دیگر فعالیت‌های واحد موسیقی حوزه هنری کرمان برشمرد و ابراز داشت: نخستین قطعه این آلبوم با موضوع زندگی امام رضا (ع) از ولادت تا شهادت در حال انجام است.
عرفانی ابراز داشت: دو اثر از گروه موسیقی آدینه حوزه هنری استان کرمان برای حضور در جشنواره 1404 ارسال می‌شود.
انتهای پیام/آ30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول