اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تربیت بدنی کهگیلویه:

مشکل مرشد در زورخانه دهدشت برطرف شد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان کهگیلویه گفت: یکی از معضلاتی که زورخانه دهدشت از آن رنج می‌برد، نبود مرشد و مربی مرشد بود که با اعزام تعدادی از علاقه‌مندان به شیراز و فراگیری آموزش‌های لازم، این مشکل برطرف شد.

مشکل مرشد در زورخانه دهدشت برطرف شد
علی برومند صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار کرد: یکی از رشته‌های ورزشی که در تقویت روح پهلوانی در جامعه موثر بوده ورزش باستانی زورخانه‌ای است.
رئیس اداره تربیت بدنی کهگیلویه افزود: در شهر دهدشت این ورزش فعال است و باوجود فضای کوچکی که دارد استقبال مردم از آن بسیار خوب و پرشور است.
برومند با اشاره به اینکه زورخانه دهدشت چهار جلسه در هفته فعالیت می‌کند، ابراز امیدواری کرد: امکانات خوب و متناسب با این استقبال در اختیار ورزشکاران زورخانه‌ای قرار گیرد.
این مسئول امور ورزشی یادآور شد: یکی از معضلاتی که زورخانه از آن رنج می‌برد، نبود مرشد و مربی مرشد بود که با اعزام تعدادی از علاقه‌‌‌مندان به شیراز و فراگیری آموزش‌های لازم این مشکل برطرف شد.
وی اضافه کرد: سعی داریم با اعزام چند نفر دیگر به شیراز مشکل کمبود مرشد برای همیشه برطرف شود.
برومند تعداد ورزشکاران زورخانه‌ای این شهرستان را حدود 50 نفر اعلام کرد و گفت: باید با ترغیب این ورزش ملی که سبب تقویت روح جوانمردی است بیشتر کوشش کنیم.
رئیس اداره تربیت بدنی شهرستان کهگیلویه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پهلوان کسی است که بتواند بر هوای نفس خود غلبه کند و بر تقویت تقوای خود بکوشد.
برومند افزود: پهلوان واقعی مولای متقیان است و نام آن حضرت به عنوان اسطوره جوانمردان تاریخ بشریت ماندگار و غیره قابل انکار است.
این مسئول ورزشی در شهرستان کهگیلویه خاطرنشان کرد: قهرمانان زیادی در کشور بودند اما نام کسانی ماندگار است که به درجه پهلوانی رسیده‌اند که از آن جمله می‌توان جهان پهلوان تختی را نام برد.
وی اضافه کرد: جهان پهلوان تختی قهرمانی‌های زیادی داشت اما چیزی که نام تختی را در تاریخ ورزش ایران برای همیشه ثبت و ماندگار کرد، خوی جوانمردی و مردمی بودن او بود.
برومند یادآور شد: روحیه پهلوانی و جوانمردی به تبعیت از مولا علی (ع) در اکثر ورزشکاران ما وجود دارد.
این مسئول امور ورزشی ابراز داشت: شهرستان ما منطقه‌ای مذهبی است که امیدواریم ورزشکاران در سایه این آموزه‌های دینی به سمت و سوی جوانمردی و پهلوانی سوق پیدا کنند.
انتهای پیام/صا10/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول