اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با دهه فجر

نخستین واحد ثبت بذر و نهال گیلان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان از تاسیس و راه‌اندازی نخستین واحد ثبت و گواهی بذر و نهال گیلان در دهه فجر خبر داد.

نخستین واحد ثبت بذر و نهال گیلان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمود بهمنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن سی‌وسومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: گیلان یکی از مهم‌ترین قطب‌های کشاورزی در سطح کشور به شمار می‌رود.کشاورزان پر تلاش‌ترین اقشار جامعه هستند و با توجه به تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند، این فعالیت‌ها تاکنون در جایی به ثبت نرسیده است.

این مسئول راه‌اندازی نخستین واحد ثبت بذر و نهال گیلان در دهه فجر را به منظور ثبت انواع فعالیت‌های کشاورزان و بهره‌مندی از دیگر مزایای آن عنوان کرد. با راه‌اندازی این واحد کشاورزان نیز مانند مخترعان در ازای ثبت هر یک از فعالیت‌های خود گواهی ثبت دریافت می‌کنند زیرا کشاورزان نیز از مخترعان هستند با این تفاوت که تاکنون فعالیت‌های آنها در جایی ثبت نشده است.

بهمنی با اشاره به اینکه با راه‌اندازی مرکز مذکور گیلان می‌تواند در آینده نزدیک رتبه نخست ثبت فعالیت‌های کشاورزی در کشور را کسب کند، تصریح کرد: بذر و نهالی که به دست کشاورز برای کشت می‌رسد اگر دارای گواهی ثبت باشد اطمینان خاطر کشاورزان را از چگونگی محصول‌دهی فراهم می‌کند.

وی اذعان داشت: کارشناسان کشاورزی در این راستا به تمام مزارع، باغ‌ها و گلخانه‌هایی که فعالیت تولیدی دارند سر می‌زنند تا در صورت مطلوب بودن کیفیت در فروش و صادرات آن محصولات به کشاورزان با اعطای گواهینامه ثبت محصول یاری رسانند.

این مسئول، گیلان را از بزرگ‌ترین صادرکنندگان نهال، گل و گیاهان زینتی خواند و افزود: بیشتر گل گیلان به کشور آذربایجان صادر می‌شود.

وی درباره رونمایی از ساختمان مجتمع آزمایشگاهی تحقیقات کشاورزی در گیلان در دهه فجر اذعان داشت: از سال 88 تاکنون تنها برای سکوبندی این مجتمع آزمایشگاهی یک میلیارد و 250 میلیون ریال هزینه شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی گیلان خاطر نشان کرد: فعالیت این مرکز در یک‌هزار و 100 مترمربع مساحت و در قالب 24 آزمایشگاه تخصصی در زمینه کشاورزی و منابع طبیعی مانند زیتون، فندق، گیاهان زینتی و دارویی، جنگل و مرتع، بادام زمینی و ... است.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این مرکز در رشد و توسعه کشاورزی گیلان و در نهایت پیشرفت کشور تاثیر دارد، اذعان داشت: این مجتمع در محوطه مرکز تحقیقات کشاورزی گیل احداث می‌شود.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول