اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد:

استفاده از تنوع بافت گیاهی در زیبا کردن فضای شهری

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی گروه گرافیک دانشکده هنر دانشگاه فردوسی مشهد گفت: استفاده از تنوع بافت گیاهی در زیباکردن فضای شهری در اغلب شهرهای پیشرفته دنیا بسیار زیاد است.

استفاده از تنوع بافت گیاهی در زیبا کردن فضای شهری
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، مهرداد صدقی در دوازدهمین نشست از سری نشست‌های کارکرد هنر در زندگی شهری با عنوان «چهارگاه» با نگاهی به تنوع کارکردهای هنری در ارتباطات بصری و جذابیت‌های دیداری شهر‌هایی چون لس‌آنجلس‌، استفاده همزمان از شیوه‌های گوناگون با توجه به کمترین میزان اغتشاش بصری و شناخت درست و خلاقانه از رسانه‌های قدیمی و جدید را مورد توجه قرار داد‌.
این استاد دانشگاه‌، تنوع فرهنگی را سبب برگزاری جشن‌ها و کارناوال‌های مربوط به ملیت‌های مختلف در این شهر دانست و گفت: در این شهر 72 ملیت وجود دارد که ایرانی‌های بسیاری با موقعیت و جایگاه بسیار خوب نیز در آنجا زندگی می‌کنند و با وجود حدود 800 هزار نفر ایرانی‌، می‌توان لس‌آنجلس را مهم‌ترین کانون و مرکز مهاجران ایرانی دانست‌.
وی ادامه داد: امروزه اغلب شهرهای بزرگ دنیا تمهیدات ساده‌ای را برای ارتباطات بصری در سطح شهر برپایه کم هزینه بودن دارند که آن را ارائه می‌دهند.
صدقی با اشاره به «تبلیغات با حضور اشخاص»، به عنوان یکی از ساده‌ترین کارکردهای بصری گفت: این موضوع به هنرهای اجرایی و نیز پرفورمنس بر‌می‌گردد که جنبه‌های نیمه‌نمایشی دارد و اشخاص با فلشی در دستشان‌، فضای خودمانی‌تری را در محیط شهری ایجاد می‌کنند‌، استفاده از تابلوهای آماده برای آگهی‌های شخصی در سطح شهر‌، یک نوع انضباط بصری در شهر ایجاد می‌کند‌.
این نویسنده مقالات هنر شهری در مطبوعات تخصصی کشور‌، خاطرنشان کرد: برخی از این شیوه‌ها با امکانات تکنولوژیک و هزینه‌های هنگفت در معرض دید مخاطبان قرار می‌گیرد ولی در کنار آن شیوه‌های بسیار ارزان و ساده هم جایگاه خود را همچنان حفظ کرده و به تحولات مطابق با نیازهای جامعه حساسیت زیادی دارند‌.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول