اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

نظام سطح‌بندی اجازه راه‌اندازی آنژیوگرافی را در بیمارستان قائم نمی‌دهد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: بیمارستان خصوصی قائم شایسته است سایر بخش‌های خود را که هنوز فعال نشده فعال‌تر کند تا با کسب مجوزهای لازم مشکلات بعدی آن نیز برطرف شود.

نظام سطح‌بندی اجازه راه‌اندازی آنژیوگرافی را در بیمارستان قائم نمی‌دهد

فرهاد پور‌فرضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل در خصوص اظهار نظر مدیریت بیمارستان قائم اردبیل در مورد کارشکنی‌های دانشگاه علوم پزشکی با راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و قلب این بیمارستان اظهار داشت: در این زمینه نباید مشکل به وجود آمده را از چشم ما ببینند در حالی که ما نزدیک‌ترین همکاری را با مسئولان این بیمارستان انجام دادیم تا بیمارستان قائم به عنوان یک مجموعه خصوصی فعالیت خود را آغاز کند. 

وی بیان داشت: مجوز فعالیت بیمارستان 50 تختخوابی قائم به سرعت صادر شده و هر تجهیزاتی را که آنها درخواست کرده‌اند با خرید و وارد شدن آن موافقت شده است.

این مسئول درخواست مسئولان این بیمارستان را برای خرید تجهیزات آنژیوگرافی و جراحی قلب خاطرنشان کرد و افزود: درخواست آنها از طرف دانشگاه به تهران ارسال شده و ما حتی چندین بار این موضوع را از طریق وزارت بهداشت پیگیری کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل یادآور شد: وزارت بهداشت با تشکیل کمیسیون ماده 20 با این درخواست مخالفت کرده چراکه آنها بر اساس نظام سطح‌بندی و جمعیت سرانه مجوز راه‌اندازی بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی را صادر می‌کنند.

پور‌فرضی تصریح کرد: وزارت بهداشت بر اساس قوانین و مقررات به ازای هر 1.5 میلیون نفر جمعیت وجود یک دستگاه آنژیوگرافی و راه‌اندازی بخش قلب را کافی می‌داند و بر همین اساس تاکنون مجوز راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی و جراحی قلب بیمارستان قائم اردبیل را نداده است.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا این مقررات شامل بخش خصوصی نیز می‌شود اظهار داشت: وزارت بهداشت با در نظر گرفتن بیمارستان‌های دولتی و خصوصی این اعمال نظر و مجوز را انجام می‌دهد که به نظر می‌رسد آیین‌نامه یاد شده مربوط به نظام سطح‌بندی است که در برنامه پنجم توسعه به آن تاکید شده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در استان اردبیل ابراز داشت: بر اساس این آیین‌نامه و مقررات هر تجهیزات و امکاناتی که به استان‌ها عرضه شده و مجوز آن صادر می‌شود بر اساس جمعیت و بیمار‌دهی هر منطقه است که بر همین اساس در استان اردبیل نیز وجود یک مجموعه آنژیوگرافی و جراحی قلب را که در بیمارستان امام دایر شده کافی و مکفی دانستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: توصیه می‌کنیم مسئولان این بیمارستان بخش‌های مجوز‌دار خود را فعال کنند تا برای فعال شدن سایر بخش‌ها طبق قانون و درخواست‌های انجام شده پیگیری‌ها تداوم پیدا کند.

این مسئول تصریح کرد: هنوز برخی از بخش‌های این بیمارستان فعال نیست و ما انتظار داریم بخش خصوصی و دولتی باید دست به دست هم دهند تا سلامتی مردم تامین و تضمین شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول