اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای اولین بار در کاشان

آنژیوگرافی از طریق شریان رادیال در کاشان انجام شد

خبرگزاری فارس: اولین آنژیوگرافی عروق کرونر قلب از طریق شریان مچ دست (شریان رادیال) در بخش آنژیوگرافی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان انجام شد.

آنژیوگرافی از طریق شریان رادیال در کاشان انجام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان، عضو هیئت علمی و متخصص قلب و عروق و فلوشیپ آنژیوپلاستی دانشگاه علوم پزشکی کاشان ضمن اشاره به گذشت یک سال از راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی در کاشان اظهار داشت: برای اولین بار در کاشان از روش آنژیوگرافی عروق کرونر قلب از طریق شریان مچ دست(شریان رادیال) استفاده شده و امید است که تعداد بیشتری از بیماران به این روش، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی شوند.
حسن رجبی‌مقدم با اشاره به استفاده از این روش در خارج از کشور عنوان داشت: این روش در ایران نیز در مراکز مجهز انجام می‌شود.
وی ضمن اشاره به معمول بودن استفاده از روش شریان کشاله ران(فمورال) در اعمال آنژیوگرافی بیان داشت: انجام عمل آنژیوگرافی از طریق شریان مچ دست بر خلاف روش شریان کشاله ران نیاز به تجهیزات و کسب مهارت از طریق گذراندن دوره آموزشی دارد.
این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: متخصصین فلوشیپ آنژیوپلاستی با گذرندان دوره آموزشی قادر به انجام این روش می باشند.
رجبی با بیان اینکه این عمل بر روی مردی 75 ساله انجام شد، افزود: کاهش عوارض عروقی، کاهش ریسک، امکان ترخیص سریع تر بیمار، عدم نیاز به استراحت مطلق بیمار، انجام پانسمان معمولی بعد از عمل و عدم نیاز به استفاده از کیسه شن بر روی زخم را از مزایای این روش می‌باشد.
وی با اشاره به کاهش زمان استراحت بیمار از شش ساعت به یک ساعت در این روش تصریح کرد: بیمار بعد از گذشت یک ساعت از انجام عمل قادر به پیاده‌روی در بخش می‌باشد و بعد از گذشت حدود چهار ساعت از زمان آنژیوگرافی ترخیص می‌شود.
رجبی هدف از انجام روش آنژیوگرافی عروق کرونر قلب از طریق شریان مچ دست را آشنایی پرسنل بخش آنژیوگرافی مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان با این روش و جایگزین کردن آن به جای روش‌های قبلی ذکر کرد.
انتهای پیام/ی30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول