اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

700 تخت بیمارستانی جدید در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به زودی 700 تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بیمارستان‌های استان اردبیل افزوده می‌شود تا برخی از نواقص و مشکلات مربوط به این حوزه برطرف شود.

700 تخت بیمارستانی جدید در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهاد پورفرضی صبح امروز در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی اردبیل اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مولود انقلاب اسلامی است و در 33 سال اخیر تلاش شده تا در بهترین شرایط خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه شود.

وی ادامه داد: این دانشگاه با 27 رشته در مقاطع مختلف تحصیلی از پایه تا تخصصی در حال تقویت نیروی متعهد و مجرب در حوزه بهداشت و درمان است تا بتوانیم خدمتگزاری شایسته برای مردم باشیم.

پورفرضی، با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب در استان اردبیل تنها هفت بیمارستان با کمترین امکانات و تجهیزات و اغلب به صورت فرسوده وجود داشت، افزود: در حال حاضر 15 بیمارستان در استان اردبیل دایر شده به گونه‌ای که با دارا بودن 2 هزار تخت بیمارستانی به اهالی استان اردبیل خدمات ارائه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه پیش از پیروزی انقلاب این تعداد تخت بیمارستانی کمتر از 500 مورد بود، ابراز داشت: در حالی که پیش از پیروزی انقلاب هیچ تخت ویژه در استان را شاهد نبودیم در حال حاضر 200 تخت ویژه دایر شده که در بخش‌های ICU، CCU، NICU و دیگر واحدهای تخصصی به مراجعان خدمات بهداشتی درمانی و بستری ارائه می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پورفرضی با مقایسه وضعیت مرگ و میرها در هنگام تولد پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن اظهار داشت: قبل از پیروزی انقلاب به ازای هر یک هزار تولد 25 فوتی را شاهد بودیم در حالی که این رقم در حال حاضر به کمتر از هشت مورد رسیده است که به سرعت نیز این روند در حال تغییر است.

این مسئول خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بخش جراحی قلب و آنژیوگرافی در بیمارستان امام اردبیل 20 درصد مرگ و میرهای ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی کاهش یافته که ما این امر را ناشی از سفرهای استانی رئیس جمهور و هیئت دولت و عنایت ویژه بخش خصوصی می‌دانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود به مضرات و معایب استفاده از ظروف یکبار مصرف اشاره کرد و افزود: استفاده از این ظروف نه تنها به محیط طبیعی آسیب وارد کرده و تجزیه آن بیش از 50 سال به طول می‌کشد آثار نامطلوب سلامتی را نیز به دنبال دارد به گونه‌ای که استفاده از این ظروف زمینه بروز سرطان کبد و سینه را فراهم می‌کند.

وی به خطرناک بودن استفاده از این ظروف در مصرف مواد داغ و سرد اشاره کرد و گفت: انتظار داریم مسئولان امر به کارگیری این ظروف را در ادارات و اماکن عمومی ممنوع کنند و به جای آن از ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی استفاده کنند.

انتهای پیام/ح10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول