اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای فرهنگ عمومی گناباد:

منویات رهبری در تبیین فلسفه قیام عاشورا بر زمین مانده است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناباد گفت: رهنمود رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با مداحی مبتنی بر نصیحت، پند و اندرز و تبیین فلسفه قیام عاشورا بر زمین مانده است.

منویات رهبری در تبیین فلسفه قیام عاشورا بر زمین مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام حسن صادقی‌نسب صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناباد که در محل کانون فرهنگی هنری ساقی کوثر برگزار شد با انتقاد از بعضی مداحی‌های اهل‌بیت و اشعار استفاده شده، اظهار داشت: رهنمود رهبر فرزانه انقلاب در ارتباط با مداحی مبتنی بر نصیحت، پند و اندرز و تبیین فلسفه قیام عاشورا بر زمین مانده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناباد افزود: مداحی‌هایی که در بیشتر مجالس مذهبی شاهد بودیم هیچ یک از این ویژگی‌ها را نداشت.

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است که اشعاری با محتوای مناسب و صحیح از شاعران مختلف جمع‌آوری و گزینش شود و برای استفاده در اختیار مداحان قرار گیرد.

صادقی تصریح کرد: در این زمینه کتاب‌های مفیدی نیز به چاپ رسیده است که باید به مداحان عرضه شود.

امام جمعه گناباد با تاکید بر اهمیت کار کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، شناسایی و تشویق کانون‌های موفق شهرستان را خواستار شد.

وی گفت: با توجه به تدوین طرح نکو داشت حجت الاسلام مدنی، باید میزان مشارکت ادارات کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در اجرای طرح به تفکیک و به طور دقیق مشخص شود.

صادقی‌نسب اظهار داشت: بخشداران و شهرداران شهرستان برای تاسیس 33 کانون جدیدی فرهنگی هنری در مساجد و نیز در برگزاری مسابقه عفاف و حجاب ویژه روستائیان که هجدهم بهمن برگزار می‌شود با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: به منظور کاهش تحریفات و مطالب نامناسب وارد شده در اشعار مداحی‌ها، اداره تبلیغات اسلامی شهرستان برای مداحان دوره آموزشی ویژه‌ای را همراه با آزمون پایانی برگزار کند.

وی گفت: اداره تبلیغات اسلامی با همکاری اداره بازرگانی و دانشگاه‌ها برای اتحادیه‌های مختلف اصناف شهرستان دوره آموزشی ویژه‌ای را با موضوع اخلاق، احکام و جریان‌شناسی فرق و مذاهب برگزار کند و در این زمینه میان دو اداره هماهنگی و برنامه‌ریزی شود.

انتهای پیام /ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول