اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی:

سرانه فضای سبز آذربایجان غربی 0.04 درصد است

خبرگزاری فارس: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: سرانه فضای آذربایجان غربی 0.04 درصد است که این میزان باید افزایش یابد.

سرانه فضای سبز آذربایجان غربی 0.04 درصد است
علی پیرمرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: از نظر دارا بودن سرانه فضای سبز، آذربایجان غربی  از رتبه پایینی برخوردار است.

وی با تاکید بر افزایش سرانه فضای سبز استان، تصریح کرد: در این زمینه با اجرای طرح‌های منابع طبیعی و توسعه درختکاری در سطح استان این سرانه را در طول برنامه پنجم توسعه به 0.17 درصد برسانیم.

این مسئول با اشاره به سطح جنگل‌های استان، افزود: در استان آذربایجان غربی 101 هزار هکتار جنگل طبیعی وجود دارد که عمدتا در شهرستان‌های سردشت و پیرانشهر گسترش دارند.

پیرمرادی اجرای طرح‌های جنگل کاری را در این زمینه موثر عنوان کرد و گفت: اجرای طرح‌های جنگلداری و جنگل‌کاری در حفظ و احیای این جنگل‌ها در سطح استان آذربایجان غربی انجام می‌گیرد.

وی از توزیع 600 هزار اصله نهال برای توسعه فضای سبز در سطح استان خبر داد و اظهار داشت: این اقدام در هفته منابع طبیعی انجام می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: این اقدام در راستای درخواست‌های بسیار زیاد شهروندان مبنی بر توزیع نهال‌های مثمر در سال‌های گذشته  انجام می‌شود.

پیرمرادی ادامه داد: این اقدام با مشارکت اعضای همیاران طبیعت و مشارکت مردم در استان انجام می‌گیرد و طی آن 600 هزار نهال در جای جای استان کشت می‌شود.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول