اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب خبر داد

بهره‌برداری از سد زیرزمینی سندرک در هفته منابع طبیعی

خبرگزاری فارس: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب از بهره‌برداری از سد زیرزمینی سندرک در هفته منابع طبیعی خبر داد.

بهره‌برداری از سد زیرزمینی سندرک در هفته منابع طبیعی
عزیز سیدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در میناب، با بیان اینکه برای این پروژه 500 میلیون تومان هزینه شده است، اظهار داشت: این مبلغ از محل اعتبارات استانی هزینه شده که در روز آبخیزداری و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: این سازه دارای 380 متر طول، پنج متر ارتفاع و عرض 2.5 است و میزان آب استحصالی آن یک میلیون مترمکعب برآورد می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری میناب هدف از احداث این پروژه سنگی ملاتی را مدیریت و مهار آب‌های سطحی رودخانه سندرک، کمک به توسعه‌بخش کشاورزی منطقه و تقویت چاه‌های آب پائین دست عنوان کرد.

سیدی همچنین از احداث هلالی آبگیر به منظور اصلاح و احیای مراتع در سطح 100 هکتار از زمین‌های میناب خبر داد و اظهار داشت: این پروژه در مرتع تیغ سیاه و با اعتبار 180 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه بارندگی‌های فصلی می‌تواند سبب تقویت پوشش گیاهی، افزایش تولید مرتع، افزایش رطوبت خاک، جلوگیری از فرسایش خاک و توسعه دامداری شود، افزود: 8 هزار هلالی آبگیر در سطح مرتع تیغ سیاه بخش توکهور احداث شده است.

انتهای پیام/ش30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول