اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل خشکسالی‌های گذشته

منابع طبیعی دهگلان در مرز نابودی قرار گرفته است

خبرگزاری فارس: معاون فرماندار دهگلان گفت: به دلیل خشکسالی‌های گذشته منابع طبیعی این شهرستان در مرز نابودی قرار گرفته است.

منابع طبیعی دهگلان در مرز نابودی قرار گرفته است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حمدالله کریمی صبح امروز در آیین تودیع و معارفه رئیس اداره آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان دهگلان، گفت: باید از منابع موجود در طبیعت به نحو صحیح و درست استفاده کنیم تا به دست آیندگان و نسل‌های آینده برسد.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان دهگلان قطب دامداری استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: باید در بخش منابع طبیعی این شهرستان مدیریت ویژه‌ای اعمال شود، چرا که خشکسالی‌های چند سال گذشته بسیاری از منابع طبیعی را در این شهرستان به مرز نابودی کشانده است.

معاون فرماندار شهرستان دهگلان در ادامه با اشاره به تصرفات زمین‌های ملی در عرصه‌های منابع طبیعی،خاطر نشان کرد: در این زمینه تنها به کسانی زمین داده می‌شود که طرح‌های خود را اجرایی کنند و اگر افرادی زمینی دریافت کرده و طرح در آن اجرا نشده باشد نسبت به باز پس‌گیری زمین اقدام خواهد شد.

کریمی در ادامه منابع طبیعی را یکی از ثروت‌های مهم خداوندی برای انسان‌ها دانست و اظهار داشت: در بخش جنگل‌ها و مراتع سرمایه‌های زیادی در کشور داریم که باید به نحو احسن حفظ شوند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه مردم باید برای آب و خاک و جنگل ارزش قائل شوند، تصریح کرد: اگر جنگل‌ها و مراتع از بین بروند، حیات انسان‌ها نابود می‌شود و ما باید قدر نعمت‌های خدادادی را بدانیم.

*وجود 90 هزار هکتار منابع طبیعی در دهگلان

در ادامه این مراسم معاون منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان بیان داشت: مراتع موجود در شهرستان دهگلان دارای دو نوع مراتع درجه دو و سه است.

کاکه‌محمودی با اشاره به اینکه در شهرستان دهگلان 90 هزار هکتار منابع طبیعی وجود دارد، اضافه کرد: این شهرستان در بخش منابع طبیعی و باران وضع خوبی در استان دارد که امروز به دلیل استفاده ناصحیح از این منابع و خشکسالی‌ها موقعیت قبلی را ندارد.

وی تصریح کرد: در بخش‌های منابع طبیعی برنامه‌های خوبی در دستور کار اداره منابع طبیعی استان قرار دارد که با مدیریت صحیح و کار کارشناسی می‌توان آن را توسعه داد.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از زحمات مهندس ابراهیم خالدیان، محمد رئوف نصری به‌عنوان سرپرست اداره آبخیزداری و منابع طبیعی شهرستان دهگلان معرفی شد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول