اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول طرح و برنامه منابع طبیعی غرب مازندران:

اختصاص بالگرد به منابع طبیعی هنوز محقق نشده است

خبرگزاری فارس: کارشناس مسئول طرح و برنامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران درباره کمبود امکانات اطفای حریق گفت: یکی از مهم‌ترین خواست‌های ما در اختیار داشتن بالگرد است که مذاکراتی انجام شده ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

اختصاص بالگرد به منابع طبیعی هنوز محقق نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران، محمدرضا سلمانیان بیان کرد: با مساعدت ستاد مدیریت بحران استان مازندران، ۳ میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای اطفای حریق جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران اختصاص یافت.
سلمانیان تصریح کرد: این اعتبار صرف خرید وسایل و ابزارهای لازم و تجهیز انبارهای اطفای حریق می‌شود.
وی با اشاره به اینکه پارسال اعتباری از این محل برای اطفای حریق جذب نشده بود، اظهار داشت: در سال 1388 اعتبار تخصیص یافته به این امر معادل 8 میلیارد و 500 میلیون ریال بود.
سلمانیان تأکید کرد: با توجه به روحیه همکاری بالا در بین مردم منطقه، در صورت بروز آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع غرب مازندران، مردم بدون چشمداشت و به صورت داوطلبانه و گاه زودتر از ماموران اطفای حریق مشغول خاموش کردن آتش می‌شوند.
وی ادامه داد: این حس مشارکت‌جویی سبب می‌شود اعتبارات جذب شده به طور کامل صرف تجهیز ناوگان اطفای حریق شود و مبلغی بابت هزینه کارگری پرداخت نکنیم.
کارشناس مسئول طرح و برنامه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران درباره کمبود امکانات اطفای حریق گفت: یکی از مهم‌ترین خواست‌های ما در اختیار داشتن بالگرد است که مذاکراتی انجام شده ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.
سلمانیان تصریح کرد: بالگرد وسیله‌ای مؤثر در اطفای حریق است و گذشته از این در چارچوب پدافند غیرعامل در صورتی که حادثه‌ای رخ دهد و راه‌های ارتباطی روستاهای واقع در دل کوه و جنگل بسته شود، تنها وسیله انتقال افراد و نجات آنان بالگرد است.
وی بیان کرد: سطح جنگل‌های شمال و پراکندگی جمعیتی آن به گونه‌ای است که در صورت بروز آتش‌سوزی، در کوتاه‌ترین زمان محل حریق شناسایی و در پی آن عملیات اطفای حریق آغاز می‌شود.
به گزارش فارس، در سال 1389 در حوزه منابع طبیعی غرب مازندران 37 فقره آتش‌سوزی رخ داد که در نتیجه آن 146.78 هکتار از جنگل‌ها و مراتع از بین رفت و 73 میلیارد و 390 میلیون ریال خسارت وارد شد.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول