اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه هرمزگان:

اساس تفکر امام راحل حاکمیت دینی است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه امام حسین (ع) هرمزگان گفت: حاکمیت دینی که امروز بر کشور ایران حکمفرما است، اساس حرکت و تفکر امام راحل در آغاز راه مبارزه علیه طاغوت و طاغوتیان بوده است.

اساس تفکر امام راحل حاکمیت دینی است
به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، سردار محمد مارانی عصر امروز در نخستین «یادواره شهدای محله مسجد حضرت رقیه (س)» شهرستان جیرفت اظهار داشت: حرکت عظیم امام خمینی (ره) علیه طاغوت از حوزه علمیه فیضه برای احیای اسلام آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان کشور ما زیر سلطه و حاکمیت دشمنان اسلام به ویژه آمریکا بود، افزود: حاکمیت دینی که امروز بر کشور ایران حکمفرما است، اساس حرکت و تفکر امام راحل در آغاز راه بود.

مارانی تصریح کرد: امام خمینی (ره) در آغاز مبارزات خود علیه حاکمیت شاهنشاهی در نامه‌ای به شاه خواستار تغییر شیوه حکومت غیرمنطقی و غیراسلامی وی بر مردم شدند.

وی خاطرنشان کرد: این تفکرهای امام خمینی (ره) موجب تحرک‌های نظام آن روز علیه علما شد تا مدرسه فیضیه را به خاک و خون کشید، اما همین خون‌ها موجب برکت اسلام شد.

مارانی بیان داشت: بعد از این حوادث حکومت وقت امام راحل را تبعید کرد و تصور می‌کرد با دور کردن، وی از جمع مردم، تفکر و مبارزه ایشان را نابود کرده است.

فرمانده سپاه امام حسین (ع) استان هرمزگان گفت: امام راحل با تدبیر و انگیزه انقلابی خود مردم را سازماندهی کرد و در 12 بهمن ماه سال 57 وارد ایران شد و سرانجام موفق شدند در 22 بهمن ماه این انقلاب را به پیروزی برسانند.

مارانی یکی از مهم‌ترین شعارهای مردم در زمان انقلاب را «استقلال آزادی جمهوری اسلامی» ذکر کرد و ابراز داشت: تمام دغدغه‌های امام (ره) نیز در این شعار نهفته بود.

وی با بیان اینکه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ما آزادی نداشت، اذعان داشت: دولت‌های آمریکایی و اروپایی تمام ظرفیت‌های متنوع و فراوان کشور را به غارت می‌بردند و ارتش ایران نیز در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی بود.

مارانی تصریح کرد: سرمایه‌های ملی ایران در اختیار بیگانگان بود، تمام تصمیم‌گیری‌های مهم کشور را نیز آن‌ها برای کشور اتخاذ می‌کردند و حاکمیت هیچ استقلالی از خود نداشت بر همین اساس امام خمینی (ره) سرلوحه حرکت انقلاب را استقلال و آزادی ملت ایران قرار دادند.

وی برپایی حکومت جمهوری اسلامی را یکی دیگر از آرمان‌های امام راحل ذکر و عنوان کرد: در آن زمان ایران فقط نام یک کشور مسلمان را یدک می‌کشید، اما مردم کوچکترین آزادی برای عمل به دستورات اسلام نداشتند بر همین اساس یکی از مهم‌ترین محورهای تفکر امام (ره) حکومت اسلامی بود.

مارانی بیان داشت: حکومت اسلامی، استقلال و آزادی که امروز بر این نظام مردمی حکمفرما است از برکت حرکت عظیم و تفکر امام راحل و خون شهدا است.

وی خاطرنشان کرد: اتحاد مردم در رسیدن به این هدف بزرگ موجب حمله‌های خصمانه دشمن علیه ملت ما است که طی این سی و سه سال همواره در قالب توطئه‌های گوناگون وجود داشته است.

مارانی ابراز داشت: دشمن با ترور شخصیت‌های بزرگی مانند شهیدان مطهری، رجایی، باهنر و بهشتی در اوایل انقلاب قصد ضربه زدن به ما را داشتند، اما زمانی که نتیجه نگرفتند، جنگ تحمیلی را علیه ملت ما را به راه انداختند.

فرمانده سپاه امام حسین (ع) استان هرمزگان اظهار داشت: اگرچه جنگ تحمیلی خسارات زیادی بر ملت ما تحمیل کرد، اما این هزینه برای حفظ انقلاب اسلامی بود و خون شهدا نیز نهال آن را آبیاری کرد.

وی استحکام معنویت در میان مردم را یکی دیگر از برکت‌های جنگ تحمیلی دانست و افزود: در زمان رهبری امام خمینی (ره) این معنویت در میان مردم ریشه‌دار شد.

مارانی تصریح کرد: پس از انقلاب اسلامی بیداری مردم ایران نیز به کشورهای دنیا صادر شد و این روند رو به رشد همچنان در دنیا ادامه دارد.

وی ابراز داشت: هم‌اکنون شاهد تأثیرهای شگرف این انقلاب در دنیا هستیم که تحقق هدف امام (ره) و شهدا است.

مارانی اذعان داشت: شهدا این انقلاب را با خون خود حفظ و به دست ما سپردند و مسئولیت سنگین زنده نگه داشتن، این حرکت عظیم اکنون بر دوش مردم ایران نهاده شده است.

فرمانده سپاه امام حسین (ع) استان هرمزگان گفت: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از حمله نظامی به ایران واهمه دارند که این امر نشان از رشادت‌های ملت ایران در دوران دفاع مقدس دارد.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس تمام دنیا علیه ایران متحد شده بود، اما به نتیجه نرسید، ابراز داشت: امروز دشمن می‌داند که جوانان ایران مانند گذشته در صحنه هستند و از همین رو به خیال خود از طریق تحریم ملت را تحت فشار قرار می‌دهد.

مارانی تصریح کرد: این تحریم‌ها در گذشته نیز وجود داشت، اما برخلاف خواست دشمن سبب توسعه و رشد ایران در زمینه‌های مختلف شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی دشمن علیه ملت ایران ابراز داشت: در فتنه سال 88 مردم از انقلاب حمایت کردند و زمانی که فهمیدند، دشمن ارزش‌ها و اعتقادهای آن‌ها را هدف قرار داده است به صحنه آمدند و از نظام جمهوری اسلامی حمایت کردند.

مارانی بیان داشت: ملت ما باید همواره هوشیار باشند و با حضور حداکثری در صحنه‌های مختلف به ویژه انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه اتحاد خود را به دشمنان نظام نشان دهند.

به گزارش فارس، «یادواره شهدای محله مسجد حضرت رقیه (س)» با حضور مسئولان شهرستان جیرفت و خانواده‌های شهدا در مسجد حضرت رقیه (س) برگزار شد.

انتهای پیام/ش10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول