اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه قزوین:

دهه فجر به برکت ایمان و اعتقاد به ولایت جهانی شد

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه قزوین با بیان اینکه امروز دهه فجر به عنوان سمبل آزادی و آزادگی در جهان مطرح است گفت: دهه فجر به برکت ایمان به خدا و اعتقاد به ولایت جهانی شد.

دهه فجر به برکت ایمان و اعتقاد به ولایت جهانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام عبد‌الکریم عابدینی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه استان با اشاره به اینکه امروز کشور‌‌هایی مانند آمریکا، اسرائیل و انگلیس از ایران خشمگین هستند بیان کرد: اینکه خصومت این دشمنان با ایران به جایی رسیده است که به راحتی دشمنی خود را با ایران اعلام  می‌کنند بدین معنا است که انقلاب اسلامی در مسیر خود درست و محکم حرکت کرده و با حرکت در آن به الگویی برای سایر کشور‌‌های جهان تبدیل شده است.

عابدینی آمریکا و اسرائیل را  همانند ماشین‌هایی دانست که از شدت فرسودگی توان حرکت ندارند و اذعان کرد: این ها نشان دهنده شکست هیبت استکباری است که امروز تمام دنیا برای نابودی او لبیک گفته‌اند.

وی ادامه داد: روزی که انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت بیشتر کشورهای جهان همراه با آمریکا و اسرائیل به دشمنی علیه ایران پرداختند، اما هم‌اکنون بر همگان هویدا است که ایران نه تنها از مسیر باز نماند بلکه با سرافرازی این راه را پیمود تا به جایی برسد که وال استریت و 99 درصد مردم جهان بیداری‌های اسلامی و انسانی در دنیا از ایران الگو بگیرند و در این مسیر حرکت کنند.

خطیب جمعه قزوین در بخش دیگری از سخنانش با ذکر خاطراتی از دولت بازرگان و اتفاقات آن دوران بیان کرد: انتخاب بازرگان اشتباه امام خمینی (ره) نبود بلکه امام با انتخاب دولت بازرگان، دشمنان را به اشتباه انداخت و جنگ تحمیلی و نقشه‌های مانند آن را به تاخیر انداخت و کشور را آماه مقابله با نیرنگ‌های آنان کرد

عابدینی خاطر نشان کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی دو عوامل زمینی و آسمانی نقش داشتند که ایمان، وحدت و رهبری عوامل زمینی پیروزی انقلاب اسلامی بود و با وجود این عوامل زمینی و اظهار شایستگی از سوی مردم  خداوند متعال نوع دوم عامل پیروزی را که نصرت الهی و امدادهای غیبی بود به یاری مردم رساند.

وی عامل آسمانی را وحدت دانست و توضیح داد: وحدت مردم ایران سبب شد تا همه مشکلات با لطف خداوند و توسل به ائمه اطهار بر طرف شود و همین اعتقاد به خدا و اعتماد به ولایت امام موجب به وجود آمدن عامل آسمانی پیروزی انقلاب شد.

خطیب جمعه قزوین ادامه داد: امروز رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بوده و پرچم عدالت، عزت و اقتدار را که از اجداد و نیاکان خود دریافت کرده‌اند در همه‌ی دنیا در دست خود دارد و جهانیان را به اسلام دعوت می‌کند.

عابدینی اذعان کرد: جامعه اسلامی بدون وجود رهبری عالم و توانا نمی‌تواند به مسیر خود ادامه دهد و هر آنچه که امروز مردم به برکت انقلاب از آن استفاده می‌کنند، به لطف خداوندی است که رهبری چنین شایسته به ملت ایران عطا کرده است.

وی به دیگر عوامل آسمانی پیروزی انقلاب اشاره و عنوان کرد: عامل دیگر آسمانی که سبب پیروزی انقلاب شد وعده خداوند مبنی بر حکومت صالحین بر زمین بود و همین امر ملت ایران را با اعتقادی راسخ‌تر و امداد‌های غیبی الهی به جلو حرکت داد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول