اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه اصفهان:

تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب احمقانه‌ بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: حرکت اتحادیه عرب در تعلیق عضویت سوریه از این اتحادیه، کار بسیار احمقانه‌ای بود.

تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب احمقانه‌ بود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار داشت: با کشورهایی که مردم بی‌گناه خود را می‌کشند هیچ برخوردی نمی‌شود اما اتحادیه عرب در اقدامی احمقانه عضویت سوریه در این اتحادیه را به حالت تعویق در می‌آورد.
وی در ادامه با اشاره به کشتار مردم توسط حکومت‌های دیکتاتور افزود: خون‌ریزی و کشتار در کشورها سبب ضعف، وهم و نابودی حکومت‌های آنها می‌شود.
خطیب جمعه اصفهان در ادامه به کشته شدن مردم بی‌گناه در کشورهایی که بیداری اسلامی در آنها رخ داد اشاره کرد و بیان داشت: کشورهایی همچون یمن و بحرین که برای تقویت حکومت خود به کشتار مردم بی‌گناه روی آورده‌اند، به زودی از صحنه سیاست نابود می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قیامت به نخستین چیزی که رسیدگی می‌کند، مسئله خون‌ریزی است، تصریح کرد: خون‌ریزی حرام است و عمر را کوتاه می‌کند.
طباطبایی‌نژاد حرکت اتحادیه عرب در تعلیق عضویت سوریه از این اتحادیه را احمقانه دانست و بیان داشت: اتحادیه عرب دلیل این کار را اعتنا نکردن حکومت سوریه به معترضین و زندانی کردن آنها اعلام می‌کند.
وی ادامه داد: این اتحادیه چرا یمن و بحرین را خارج نمی‌کند در حالی که آنها تعداد زیادی از مردم بی‌گناه خود را به خاک و خون کشیده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان اضافه کرد: سیاست یک بام و دو هوای اتحادیه عرب، نادانی و حماقت یک جمع را نشان می‌دهد.
وی با پوچ و زشت خواندن اقدامات اخیر سازمان ملل در زمینه ورود به ادعای ترور سفیر عربستان تصریح کرد: این همه انسان در دنیا ترور و کشته می‌شوند کسی به آنها رسیدگی نمی‌کند اما با ادعای یک نفر مبنی بر قصد ترور سفیر عربستان توسط یک ایرانی این همه سر و صدا به پا می‌شود.
امام جمعه اصفهان در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به هفته ولایت و امامت گفت: روز غدیر روز تکمیل دین و پایه‌گذاری امامت است.
وی اضافه کرد: خداوند در کنار قرآن امامت را منصوب کرده که نخست به عهده امامان و در زمان غیبت به عهده دانشمندان و علمای متخصص است.
خطیب جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به روز خانواده اظهار داشت: خداوند محبت را بین زن و مرد قرار داده تا بنیان خانواده شکل گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اگر بی‌بند و باری در جامعه باشد دیگر علاقه‌ای برای تشکیل خانواده باقی نمی‌ماند، افزود: اگر محبت در بین اعضای خانواده کم شود، بنیان آن سست خواهد شد.
طباطبایی‌نژاد در ادامه صحبت‌های خود قرآن را آرامش بخش و شفادهنده انسان دانست و افزود: در این کتاب الهی تمام داروهای مورد نیاز انسان یافت می‌شود.
وی اضافه کرد: همان کسی که این کتاب شفابخش را برای هدایت بشر ارسال کرده همواره یک پزشک معالج نیز با واسطه یا بدون واسطه برای آن منصوب می‌کند.
انتهای پیام/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول