اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بسیج جامعه پزشکی:

غیرت پزشکان محکوم کننده بشار اسد در مورد کشتار پزشکان بحرینی کجا بود؟

خبرگزاری فارس: معاون بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: غیرت پزشکان محکوم کننده بشار اسد در مورد کشتار پزشکان بحرینی کجا بود.

غیرت پزشکان محکوم کننده بشار اسد در مورد کشتار پزشکان بحرینی کجا بود؟
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، شهرام پورجهانی عصر امروز در همایش فرهنگی سیاسی بسیج جامعه پزشکی استان همدان اظهار داشت: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگرفته از رویکرد و گفتمان پزشکان فعال در عرصه دفاع مقدس و تفکر آنان شکل گرفته است.
وی از وسعت حوزه سلامت کشور گفت و ادامه داد: روزانه 2 میلیون و 500 هزار نفر در کل کشور به صورت چهره به چهره از خدمات حوزه سلامت بهره‌مند می‌شوند که نشان از ظرفیت بالای این حوزه دارد.
معاون بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به اینکه نقش حوزه سلامت با هیچ یکی از حوزه‌های خدمات‌رسانی قابل قیاس نیست، ابراز داشت: با وجود پیشرفت‌های زیادی که در این عرصه به دست آورده‌ایم ولی با آسیب‌هایی نیز مواجه هستیم که باید با برنامه‌ریزی مناسب و ارائه راهکار منطقی موجبات رفع آنها را فراهم آوریم.
وی گفت: متأسفانه در بحث درمان نتوانسته‌ایم در حد نام نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم خدمت کنیم که بسیجیان فعال در این عرصه باید با تفکر راهگشای بسیجی زمینه‌ساز رفع این مشکل باشند.
به گفته پورجهانی در بحث اخذ زیرمیزی‌ها یک روند کاملاً معکوس را شاهد و ناظر هستیم به طوری که در شهرهای کوچک و بزرگ کشور، نمی‌توان جایی را پیدا کرد که این کار زشت در آن جا انجام نشود.
وی خاطرنشان کرد: در این مورد نمی‌توان تنها پزشک و یا سیستم سلامت را به تنهایی مقصر دانست بلکه این امر به عنوان یک فرآیند وارد سیستم شده که مقابله با آن نیازمند اقدامی بسیجی است.
معاون بسیج جامعه پزشکی کشور در بخش دیگری از سخنانش به وجود مشکلاتی در بحث بیمه‌ها پرداخت و ابراز داشت: متأسفانه اخیراً بیمارستان‌های خصوصی تهران از پذیرش بیماران با دفترچه‌ و یا برخوردار از بیمه تکمیلی سر باز می‌زنند.
وی ادامه داد: بخش خصوصی مثل اختاپوسی اطراف مجامع صنفی حوزه سلامت کشور را آن چنان که گرفته که افراد داعیه‌دار تفکر انقلابی حوزه سلامت و مسئولان این نظام‌ها، نه تنها کاری از دستشان بر نمی‌آید که در درون این سیاست‌ها حل شده‌اند.
پورجهانی با اشاره به اینکه جنگ نرم حتی حوزه سلامت کشور را تهدید می‌کند، ابراز داشت: برنامه‌ریزی‌های کلانی برای این حوزه انجام شده تا این حوزه را با چالش‌های بسیاری مواجه کند.
وی تأکید کرد: دشمنان با یک برنامه‌ریزی کلان می‌خواهند با ایجاد دغدغه در میان مردم و ایجاد جنگ روانی، امنیت سلامت در کشور را به مخاطره اندازند.
معاون بسیج جامعه پزشکی کشور از فعالیت ایران در بحث توریسم‌درمانی طی چند دهه اخیر گفت و افزود: دشمنان نظام اسلامی خواستار این هستند که از این بعد نه تنها شاهد چنین اتفاقی در داخل کشور نباشیم که برعکس، مردم ایران برای معالجه روانه کشورهای خارجی شوند.
وی در بخش دیگری از سخنانش سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور را دیده‌بان نظام در حوزه سلامت دانست و ابراز  داشت: ورود این حوزه در زمینه فعالیت در حلقه‌های صالحین و امر به معروف و نهی از منکر می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات باشد.
به گفته پورجهانی، بسیج شجره طیبه‌ای است که در برخی مواقع نتوانسته‌ایم و یا نخواسته‌ایم از آن به عنوان یک نظام تشکیلاتی در کشور بهره ببریم.
وی تصریح کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، باید به واسطه ایجاد حلقه‌های صالحین، نظام کمی بسیج را به نظامی کیفی تبدیل کرد تا از این طریق شاهد اعتلای نظام جمهوری اسلامی باشیم.
معاون بسیج جامعه پزشکی کشور شرایط امروز جامعه را بسیار سخت‌تر از دوران دفاع مقدس خواند و ابراز داشت: در این شرایط حساس هرکس باید وظیفه خود را به نحو احسن انجام دهد تا از میدان مقابله با جنگ نرم دشمن پیروز خارج شویم.
وی با اشاره به بیانیه عده‌ای از پزشکان که در محکوم کردن بشار اسد برای اجحاف در حق مردمش وی را مورد خطاب قرار داده‌اند؛ مبنی بر اینکه شما که خود پزشک هستید چرا سوگند پزشکی را شکسته و مردم خود را تحت فشار قرار می‌دهید، اظهار داشت: باید دید زمانی که پزشکان و پرستاران شیعی بحرین تکه تکه می‌شدند چرا غیرت این افراد اجازه نداد از قشر پزشکی دفاع کنند؟ در حالی که بشار اسد بر روی آرمان‌های خود پافشاری می‌کند.
پورجهانی با اشاره به بسیج جامعه پزشکی از قبل انجام چنین اقدامی را پیش‌بینی کرده بود، افزود: ابتدا قرار بود از 600 پزشک امضا جمع شود ولی با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تعداد امضاکنندگان به 200 نفر کاهش یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وجود فتنه‌ای حساس‌تر و عظیم‌تر از فتنه سال 88، برخورداری از هوشیاری و بصیرت را یک اصل اساسی برشمرد و ابراز داشت: انتظاری که از دولت در راستای پافشاری روی شعارهایش می‌رفت برآورده نشده و در این تزلزل، فتنه‌ای وسیع را در پیش رو داریم که باید مراقب بود.
معاون بسیج جامعه پزشکی کشور در ادامه سخنانش به اقدامات انجام شده در حیطه فعالیت بسیج پزشکی پرداخت و افزود: از پنجم تا هفتم بهمن ماه امسال پنجمین کنگره بین‌المللی بهداشت، درمان و مدیریت بحران و حوادث و بلایا با شعار انسجام مدیریت در مدیریت بحران برگزار می‌شود.
وی در پایان از تشکیل چهار پژوهشکده مجازی در سازمان خبر داد و بیان داشت: برگزاری برنامه "آیه‌های تمدن" در راستای ارائه آموزش‌های تخصصی به جامعه پزشکی، ایجاد خبرگزاری سینا و تلاش برای معرفی آن به عنوان نخستین خبرگزاری تخصصی در حوزه سلامت تا سال 91 از دیگر برنامه‌های پیش رو است.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول