اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه باشت:

سوریه به آمریکا و صهیونیست‌ها باج نخواهد داد

خبرگزاری فارس: امام جمعه باشت با تقدیر از مواضع شجاعانه سوریه در قبال سیاست‌های خصمانه آمریکا گفت: سوریه به آمریکا و صهیونیست‌ها باج نخواهد داد.

سوریه به آمریکا و صهیونیست‌ها باج نخواهد داد
به گزارش خبرگزاری فارس از باشت، حجت‌الاسلام عبدالرحیم عبودی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته باشت اظهار داشت: صبر کردن در مقابل مشکلات و گرفتاری‌ها یکی از سنت‌های حسنه اهل بیت (ع) است.
خطیب جمعه باشت با بیان اینکه انسان اهل ایمان باید بداند زندگی همیشه همراه با خوشی نیست و گاهی نیز با ناملایمات همراه است، ابراز داشت: خداوند می‌فرماید: (اهل ایمان کسی است که در برابر مصائب مختلف صبور باشد).
امام جمعه باشت در بخش دیگری از سخنانش به تبعید حضرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس اشاره کرد و گفت: وقتی دولت بعث عراق برای امام محدودیت ایجاد کرد ایشان تصمیم گرفت که عراق را ترک و به کشور دیگری هجرت کند.
عبودی تصریح کرد: وقتی دولت وقت سوریه و کویت اجازه ورود حضرت امام به خاک کشورشان را ندادند امام تصمیم گرفت به فرانسه برود.
وی خاطرنشان کرد: امام در آن بحبوحه و در مقابل این کارشکنی‌ها فرمود: (من یک مبلغ دینی هستم و هر جای دنیا که باشد حرفم را می‌زنم).
خطیب جمعه باشت خاطرنشان کرد: نیت امام کمک به دین خدا بود و از این رو خداوند هم او را در همه حال یاری می‌کرد .
عبودی با بیان اینکه امام خمینی روستای محل زندگی خود در فرانسه را تبدیل به یک پایگاه و مرکز تبلیغ دین کرد، یادآور شد: امام با اسلحه و نظامی‌گری تبلیغ نکرد و فقط نیت و کارش خدایی و کمک به دین خدا بود.
امام جمعه باشت دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخبگان علمی کشور را یادآور شد و ادامه داد: در این دیدار بسیار صمیمی رهبر انقلاب بر پیشرفت همه جانبه علمی در کشور تاکید کردند.
وی با بیان اینکه در سه دهه از عمر پربرکت انقلاب پیشرفت‌های بسیار خوبی صورت گرفته، افزود: نباید به این پیشرفت‌ها قانع باشیم زیرا جوانان این کشور قابلیت پیشرفت‌های بیشتری را دارند.
این مسئول افزود: دشمنان با تحریم‌ها و کارشکنی‌های فراوان در تلاشند که جلوی پیشرفت کشور را بگیرند، ولی به کمک خدای متعال و همت جوانان این مرز بوم هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت هستیم.
خطیب جمعه باشت با اشاره به قطعنامه اخیر سازمان ملل به سرکردگی امریکا علیه سوریه اضافه کرد: خشم آمریکا و دیگر سران استکباری از سوریه این است که این کشور به رژیم صهیونیستی باج نمی‌دهد. 
وی به ناراحتی هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه امریکا از اقدام چین و روسیه در وتوی قطعنامه علیه سوریه اشاره کرد و متذکر شد: کلینتون به دروغ اعلام کرده که سوریه امنیت و صلح جهانی را به خطر انداخته که این هم از آن موارد تمسخرآمیز مورد ادعای آمریکاست.
عبودی در پایان اذعان داشت: اگر کشوری در دنیا صلح و امنیت را به خطر انداخته کسی به جز دولت امریکا نیست.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول