اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌آیت‌الله ‌علم‌الهدی:

انقلاب اسلامی دکترین سیاسی مردم‌سالاری دینی را به دنیا عرضه کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: انقلاب اسلامی با دکترین سیاسی مردم سالاری دینی به مردم جهان برنامه ارائه داد.

انقلاب اسلامی دکترین سیاسی مردم‌سالاری دینی را به دنیا عرضه کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه مطهر رضوی اظهار داشت: تا قبل از انقلاب اسلامی حوزه قدرت برای ملت‌های دنیا در انحصار زر و زور بود و تجهیزات نکبت‌بار آدمکشی با تکیه بر ناوگان شناور در اقیانوس‌ها جولان می‌داد و جان و مال و منابع طبیعی و انسانی مردم به عنوان مولد زر در دست زورمندان دنیا قرار گرفته بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در این شرایط اگر مردم از جرائم و سفاکی‌های یک جریان زورمند امپریالیستی به تنگ می‌آمدند بایستی به قدرت زورمند دیگری پناه می‌بردند و سرنوشتشان به مثابه از چاله به چاه افتادن بود.

علم‌الهدی بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که ملت‌ها منحصر در زر و زور قدرتمندان نیستند و قدرت خود مردم برنده و عظیم‌ترین قدرت است که نه زور و نه زر می‌تواند بر آنان مسلط شد و یا آن را بخرد.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و گذشت 33 سال از عمر با برکت آن ثابت شد که دین و وحی عامل انسجام بخش ملت‌های مسلمان است و با چسب وحی دل‌های مردم به هم چسبیده و مغزهای آنان با هم آمیخته می‌شود و قدرت بزرگی در دنیا به نام مردم به وجود می‌آید که هیچ قدرتی با تجهیزات نظامی و هیچ زرمندی نمی‌تواند این قدرت مستحکم را بخرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در دوران قبل از انقلاب اسلام ما یک دین زندانی در چارچوب مسجدها، حسینیه‌ها و حرم‌ها بود به طوری که خارج از‌ این مکان‌ها تمام کشور مظهر کفر، ظلم و فحشا بود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما به رهبری امام راحل(ره) و حمایت شما ملت منحصر به فرد، اسلام را از زندان خارج و بر فراز معادلات سیاسی دنیا آورد و در حال حاضر نیز اسلام تمام توطئه‌ها و معادلات استکبار را برهم زده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در دروان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مسئله وحی و خدا در عرصه سیاست و مدیریت دخالت نداشت اما انقلاب اسلامی پیروز شد و در مقابل لیبرال دموکراسی موضوع دکترین سیاسی مردم‌سالاری دینی را ارائه داد که این یکی از دستاوردهای دیگر انقلاب اسلامی ماست.

علم‌الهدی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی اندیشه سیاسی مبتنی بر ماده پرستی و لیبرال دموکراسی و سوسیالیسم شکست خورد و دکترین سیاسی مردم سالاری دینی به عنوان مهم‌ترین دکترین سعادت انسان‌ها در مقابل ظلم و ستم استکبار جهانی ارائه شد.

انتهای پیام/ش10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول