اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ابهر:

پیروزی انقلاب معجزه قرن بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه ابهر گفت: پیروزی انقلاب معجزه قرن و انفجار نور الهی بود.

پیروزی انقلاب معجزه قرن بود

به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، حجت الاسلام جعفر رحیمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر ضمن تبریک فرا رسیدن دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب، انقلاب اسلامی ایران را یک پدیده‌ای رحمانی و پاسخ الهی به آمال و آروزهای دیرینه انسان‌هایی دانستند که همواره آن را از جانب خدا در غالب دعا و نیایش طلب می‌کردند.

خطیب نماز جمعه ابهر افزود: این معجزه قرن که به راستی انفجار نور الهی بود آثار عجیب و عمیقی بر بنیان نظام حکومتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و همه شئونات مردم ایران داشت.انقلاب موجی پر تلاطم را از نخستین سال‌های پیروزی در راستای ایجاد تحولات منطقه‌ای و نظام‌های سلطه‌گر جهانی به وجود آورد.

وی با اشاره به فشارهای سیاسی، اقتصادی و توطئه‌های دشمنان انقلاب و نظام افزود: دور از انتظار نبود که سیلی خوردگان از این انقلاب عظیم بیکار ننشستند و شرق و غرب دست در دست هم با این چراغ پرفروغ و نور افروخته الهی به مقابله پرداختند.

رحیمی با اشاره به اینکه مردم همیشه در صحنه انقلاب با رهبری ولایت فقیه توانستند دسیسه‌های دشمنان را یکی پس از دیگری نقش بر آب سازند یاد آور شد: به گونه‌ای که تاریخ سراغ ندارد حجم عظیم از همبستگی قدرت‌های باطل شیطانی را که در جبهه‌های نظامی، جنگ تحمیلی، ترور و رعب، وحشت، شایعه پراکنی و غوغا سالاری، محاصره اقتصادی و تحریم اقتصادی و سیاسی، حرکت‌های تخریبی، دروغ پردازی و خلاصه به کار گیری هزاران نیرنگ رنگارنگ در مصاف با دولت آگاه و فهیم و مردم عزیز و بزرگ، ولایت مدار و رهبر شجاع  و ژرف اندیش، و تیزبین و با بصیرت و مجرب به کار گیرد و به لطف الهی در نتیجه ناکام ماند.

وی ادامه داد: تازه با هزاران مشکلات انقلاب پیروز شده بود که دولت بازرگان روی کار آمد و بعد از 9 ماه خیانت به این کشور استعفاء داد. بعد از 3 ماه دیگر انتخابات برگزار شد و بنی‌صدر روی کار آمد و وی نیز 17 ماه ریاست کرد و خیانت‌هایی را مرتکب شد و بعد از آن بود که دولت عدالت محور شهید رجایی روی کار آمد که در کمتر از یک ماه شهیدش کردند.

رحیمی با بیان اینکه دشمنان به هر نحوی این انقلاب اسلامی نوپا را با گرفتاری‌های فراوان در گیر کردند تصریح کرد: اما این انقلاب به برکت رهبری امام و شجاعت و ایثارگری ایثارگران و به کمک مردم آگاه و امروز به رهبری این کشتیبان ماهر که مرجعی بزرگ و سیاست‌مدار اسلامی و عارفی سالک است به مسیر خود ادامه می‌دهد و از همه طوفان‌ها به زیبایی و به لطف الهی عبور کرده و امروز در اوج عزت قرار دارد.

امام جمعه ابهر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز میلاد پر برکت حضرت رسول با کرامت اسلام و هفته وحدت اشاره کرده و وجود نازنین حضرت رسول اکرم (ص) را به عنوان برترین مخلوق و معیار و محور خلقت  معرفی کرد و افزود: همه باید سیره و سنت حضرت رسول را به عنوان محور وحدت انتخاب و از سیره و سنتش تبعیت کنیم.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول