اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه مرکز مازندران:

مردم شناسنامه انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه مرکز مازندران مردم را شناسنامه انقلاب اسلامی عنوان کرد.

مردم شناسنامه انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی  امروز در نماز پر فیض جمعه ساری دهه‌فجر، ولادت رسول اکرم(ص)، رهبر مذهب تشیع امام صادق(ع) و هفته وحدت را به همه مسلمانان جهان تبریک و تهنیت گفت و اظهارداشت: در سی و سومین سال پیروزی انقلاب اسلامی باید نسبت به امام راحل و شهدا ارادت داشته و با حفظ اتحاد و وحدت در بین مسلمانان برای ادامه اهداف انقلاب تلاش کنیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های شکل گرفته در جهان متفاوت بوده است، یادآور شد: انقلاب اسلامی حزبی، گروهی، سیاسی و کودتا نبوده بلکه برای پایداری اسلام  با  رهبری امام راحل، ایثار شهدا و پایداری امت اسلامی شکل گرفت.

طبرسی ابراز داشت: شناسنامه انقلاب اسلامی در کشور مردمی بوده است.

وی با اشاره به اینکه شکل‌گیری انقلاب با تعارف نبوده و شاهد برخی نارسایی‌ها هستیم، بیان داشت: کمبود، بیکاری، سرگردانی، شهادت، تهدید، تحریم، جنگ داخلی و فعالیت منافقان را در دوران پیروزی انقلاب اسلامی شاهد هستیم.

وی با تاکید براینکه انقلاب مردمی هم اکنون الگوی انقلابی برای جهانیان شده است، خاطرنشان کرد: ارزش‌های انقلاب اسلامی بعد از سه دهه پیروزی باید بازخوانی شود.

امام جمعه ساری با اشاره به اینکه عظمت انقلاب اسلامی در کشور بر کسی پوشیده نیست، یادآور شد: انقلاب اسلامی معجزه بزرگ تاریخی و الهی در ایران است و به عنوان عصر انقلاب اسلامی از آن یاد می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه برخی نتوانستند ادبیات، برنامه‌های سیاسی و اصل انقلاب را تفسیر کنند دست به تحریف زدند، گفت: دشمنان انقلابی که با رهبری امام راحل صورت گرفته است را به صورت مناسب تفسیر نکرده بلکه امام را همچون پیامبران فردی معنوی می‌دانستند.

وی ادامه داد: توطئه‌های زیادی در مقابل انقلاب صورت گرفته، ضعف‌های مدیریتی  وجود دارد ولی این  نارسایی‌های را نباید پای مردم و انقلاب نوشت.

نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران با بیان اینکه برخی مدیران به اخلاق مادی‌گرایی گرفتار شده و گاهی اهداف اصلی را در ماموریت‌های انقلاب فراموش کردند، اظهار داشت: برخی مدیران ماموریت در نظام اسلامی را بلد نیستند که تمام این عوامل موجب نارسایی‌هایی می‌شود که در روند انقلاب پیش می‌آید.

وی تحریم‌ها را موجب نارسایی دانست و گفت: این نارسایی‌هایی نباید موجب رنجش خاطر از انقلاب شود.

وی اضافه کرد: انقلاب به ذات خود بدون نقص و عیب است.

طبرسی در بخش از سخنانش با اشاره به اینکه دستاورد نخست ما در شکل‌گیری انقلاب اسلامی شامل سقوط رژیم شاهنشاهی، تشکیل نظام جمهوری اسلامی، نوشتن قانون اساسی بر موازین شرعی و فقهی، به رای گذاشتن نظام مقدس انقلاب اسلامی بوده است، بیان داشت:  دست‌یابی به انرژی هسته‌ای، به زمین نشاندن هواپیمای بدون سرنشین رادارگریز آمریکا، گام‌های بزرگ در تجهیزات نظامی، علمی، پزشکی، صنعتی و کشاورزی از دستاورهای مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور بوده است.

خطیب جمعه مرکز مازندران به پیش رو داشتن دو رخداد بزرگ در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: حضور فعال در راهپیمایی 22 بهمن و مشارکت حداکثری در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی انقلاب اسلامی را در مقابل هجمه‌های دشمن واکسینه می‌کند.

وی اذعان داشت: هرچه مشارکت مردم پای صندوق‌های رای بیشتر باشد اعتبار کشور افزایش می‌یابد.

 

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول