اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان تأکید کرد

حفظ انقلاب اسلامی سخت‌تر از تشکیل آن است/تبعیت از ولی فقیه عامل پویایی نظام

خبرگزاری فارس: امام جمعه همدان گفت: حفظ انقلاب اسلامی بسیار سخت‌تر و مشکل‌تر از ایجاد آن است پس باید با تبعیت از ولی فقیه این مهم را به نحو احسن انجام دهیم.

حفظ انقلاب اسلامی سخت‌تر از تشکیل آن است/تبعیت از ولی فقیه عامل پویایی نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های آیین عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: به طور قطع تقوای الهی ما را از گرفتاری‌‌ها و سختی‌های دنیوی و اخروی نجات می‌دهد پس باید خود را از هر لحاظ به این تقوا نزدیک کنیم.

وی با اشاره به ایام پربرکت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد: حقیقتاً انقلاب اسلامی ایران پیوند خورده انقلاب عاشورای حسینی بود و انقلاب عاشورای حسینی نیز متصل به انقلاب پیامبر عظیم‌الشأن اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان از دستاوردها و موفقیت‌های روزافزون ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف سخن راند و ابراز کرد: امروز دوست و دشمن بر این مهم معترف هستند که نظام جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌ها، توطئه‌ها و تهدیدهای همه‌جانبه دشمنان نه تنها شکست نخورده که هنوز نیز پویا و فعال است.البته دشمنان نظام برای براندازی آن، دست از فعالیت برنداشته‌اند، به همین دلیل است که هر روز شاهد یک مانع‌تراشی بزرگ برای مقابله با ایران هستیم ولی به لطف خدا و وحدت موجود در کشور کاری از پیش نبرده‌اند.

محمدی با اشاره به رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب در پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: به طور قطع خودسازی این مرد بزرگ و تلاش برای پیاده‌سازی دین مبین اسلام باعث همراهی مردم با ایشان و پیروزی نظام اسلامی شد.

وی حفظ انقلاب اسلامی را از شکل‌گیری آن سخت‌تر و مشکل‌تر خواند و تأکید کرد: باید با تبعیت همه‌جانبه از فرامین رهبر فرزانه انقلاب در راه دفاع از آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی کوشا و دقیق باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جهان در برابر عظمت امام خمینی(ره) زانو زده است، افزود: امروز قلوب تمام ملت‌های جهان با ایران اسلامی است و این امر تنها و تنها ناشی از رهبری‌های امام خمینی(ره)، رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی ملت بزرگ ایران است. 

وی با بیان اینکه هیچ کشوری مانند ایران آزادی و استقلال ندارد، ابراز کرد: باید این نعمت بزرگ را ارج نهاد و در راستای حفظ و نگهداری از آن کوشید.

محمدی با تأکید بر اینکه به حق باید انقلاب اسلامی را انفجار نور خواند، گفت: سلسله انفجار نور ابتدا از غار حرای شهر مکه و بعد در کربلای حسین(ع) شروع شد و پس از آن در کربلاهای ایران اسلامی ادامه یافت.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رهبری‌های داهیانه و قاطعانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) افزود: توطئه‌های سهمگین و بی‌شمار داخلی و خارجی تنها با تیزبینی و هوشیاری رهبر بصیر انقلاب و تبعیت مردم از ایشان خنثی شده است به همین دلیل باید در پیشگاه خدای متعال نسبت به داشتن چنین نعمتی شکرگزار بود.

وی در ادامه از آغاز عملیات احداث مصلای بزرگ شهرستان همدان همزمان با دهه فجر خبر داد و ابراز کرد: این مهم یکی از صدها پروژه‌ای است که به برکت انقلاب اسلامی ایران در کشور ایجاد شده و یا احداث می‌شود.

محمدی از پیش رو بودن هفته وحدت سخن گفت و از تلاش دشمن برای از تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی خبر داد و خاطرنشان کرد: دشمنان به خوبی متوجه شده‌اند که تنها با ایجاد اختلاف و تفرقه‌افکنی بین مسلمانان می‌توانند بر آنها سلطه یابند پس باید از این نظر هم هوشیار و مراقب بود.

وی با بیان اینکه وحدت بین مسلمانان زمینه‌ساز شکست دشمنان خواهد بود، اسلام را دین اتحاد و وحدت خواند و افزود: امام خمینی و رهبر فرزانه انقلاب همواره منادی وحدت در جهان اسلام بوده‌اند ولی برخی از افراد مغرض و یا عقب‌مانده ذهنی می‌خواهند مانع از آن شوند.

امام جمعه همدان در پایان سخنانش با تأکید بر اینکه نباید دشمن اصلی را فراموش کرد، تلاش همه‌جانبه برای مقابله با زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی‌های آنها را امری واجب و ضروری دانست تا زمینه برای اجرای اسلام ناب محمدی و ظهور امام زمان(عج) فراهم شود.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول