اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی چند روز آینده انجام می‌شود

افتتاح سیستم الکترونیکی دریافت عوارض از رانندگان

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از افتتاح نخستین سیستم اخذ عوارض به صورت الکترونیکی در آزاد راه زنجان – قم خبر داد.

افتتاح سیستم الکترونیکی دریافت عوارض از رانندگان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، شهریار افندی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون در 25 استان کشور بارش‌ها به صورت سنگین بوده است، اظهار داشت: با تلاش نیروهای داخل استان‌ها تا کنون هیچ استانی نیاز به کمک گرفتن از سایر استان‌ها نداشته است.

وی با بیان اینکه سازمان هواشناسی اقدام به ارائه گزارش‌های پیش‌بینی خود از وضعیت جوی هوای کشور به ارگان‌های ذی‌ربط می‌کند، تصریح کرد: ارائه این گزارش‌ها در مجموع منجر به حفظ آمادگی اداره کل راه و ترابری و همچنین اداره کل‌ حمل و نقل و پایانه‌های استان‌ها برای مقابله با بارش‌ها در سطح کشور شده است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اشاره به استقرار اکیپ‌های برف روبی در جاده‌های کشور تصریح کرد: پایگاه‌های اینترنتی نیز به صورت مرتب اطلاعات محورهای مواصلاتی کشور را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی از راه‌اندازی سیستم الکترونیکی دریافت عوارض در آزاد راه‌های کشور خبر داد و اضافه کرد: این سیستم برای نخستین بار طی چند روز آینده در آزاد راه تهران- قم راه‌اندازی و سپس به مرور زمان در سایر آزاد راه‌های کشور عملیاتی می‌شود.

افندی‌زاده از نصب دوربین‌هایی برای تصویر برداری و همچنین ثبت سرعت در جاده‌های کشور خبر داد و گفت: 60 دستگاه تردد شمار نیز در محورهای مواصلاتی کشور نصب می‌شود.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی برای سفرهای نوروزی افزود: هزار مرکز پیش فروش اینترنتی بلیط اتوبوس برای سفرهای نوروزی سال جاری پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرایی شدن قانون هدفمند سازی یارانه‌ها گفت: افزایش بهره‌وری از نتایج عملیاتی شدن این قانون در کشور است.

وی از برنامه‌ نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری کشور خبر داد و تصریح کرد: در حدود یک هزار و 800 دستگاه مینی‌بوس و اتوبوس برای این نوسازی در نظر گرفته شده است که استان زنجان هم بسته به میزان توان و علاقمندی خود می‌تواند از این برنامه بهره‌مند شود.در حال حاضر افزایش بهره‌وری در دستور کار سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور قرار گرفته است.

افندی زاده با اشاره به نزدیک بودن سفر‌های نوروزی ادامه داد: از 25 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه 20 درصد به مبلغ کرایه‌های ناوگان حمل و نقل مسافری کشور اضافه و پس از طی این مدت قیمت‌ها به مبلغ قبلی باز می‌گردد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول