اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی زاهدان:

انبار نفت زاهدان به شبکه حمل و نقل ریلی کشور متصل شد

خبرگزاری فارس: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های‌ نفتی منطقه زاهدان گفت: با بهره‌برداری آزمایشی انبار نفت زاهدان با تخلیه محموله بیش از یک‌میلیون و 200 هزار لیتری نفت گاز به شبکه حمل و نقل ریلی کشور پیوست.

انبار نفت زاهدان به شبکه حمل و نقل ریلی کشور متصل شد

 به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت نفت منطقه زاهدان، مرتضی عابدینی اظهار داشت: ساخت این ایستگاه با هدف تامین سوخت مورد نیاز استان و افزایش صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه از طریق شبکه ریلی کشور از ابتدای امسال آغاز شده اس.

او افزود: مرحله نخست اجرای این پروژه در زمینی با گستره 30 هکتار و60 هزار متر مکعب عملیات خاکبرداری و خاکریزی، یک‌هزار و 700 متر ریل گذاری خطوط ورودی و خروجی و اعتبار 10 میلیارد ریال در مدت زمان سه ماه انجام گرفت و در خرداد ماه بهره برداری شد.

وی بیان داشت: مرحله دوم این پروژه شامل عملیات ساخت و نصب تاسیسات مربوط به انتقال فرآورده‌های نفتی که توسط شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان صورت گرفت و اکنون به بهره‌برداری رسید.

عابدینی کاهش حجم سوانح و تصادفات جاده‌ای به علت کاهش تردد نفتکش‌های جاده پیما، شتاب بخشی به عملیات جابجایی، تخلیه، بارگیری و افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی به کشورهای همسایه را از مزیت‌های مهم این طرح عنوان کرد.

وی افزود: سیستان و بلوچستان بدلیل برخورداری از یک‌هزار و 300 کیلومتر مرز زمینی با دو کشور پاکستان و افغانستان و بیش از 360 کیلومتر مرز دریایی با کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج همیشه فارس از موقعیت بسیار خوبی برای صادرات فرآورده‌های نفتی برخوردار است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان افزود: اتصال انبار نفت زاهدان به شبکه ریلی، حمل و نقل فرآورده‌های نفتی را سرعت بیشتری می‌بخشد که این امر می‌تواند بستر مناسبی را برای رشد صادرات فراهم کند.

عابدینی یادآور شد:  منطقه زاهدان یکی  ازمناطق 37گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که  با چهار ناحیه، 54جایگاه عرضه و سه انبار ذخیره سازی، مسولیت تامین، انبارش و توزیع فرآورده‌های نفتی در شمال، مرکز و بخش‌هایی از جنوب استان سیستان و بلوچستان را به عهده دارد.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول