اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

کارنامه نمایندگان گلستان در بخش صنعت، قابل‎ قبول نیست

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن گلستان گفت: کارنامه 80 درصد نمایندگان استان گلستان در بخش صنعت، قابل‎ قبول نیست.

کارنامه نمایندگان گلستان در بخش صنعت، قابل‎ قبول نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رمضان بهرامی عصر پنجشنبه در جمع صنعتگران و فعالان اقتصادی اظهار داشت: نمایندگانی که از حوزه صنعت حمایت می‎شوند باید دیدگاه صنعتی داشته باشند چرا که این دیدگاه با اشتغال گره خورده و به فضای کسب و کار استان رونق می‎دهد.

وی تصریح کرد: استان گلستان به قدری سیاست‎زده است که بعضا دیده می‎شود بعضی از کمیسیون‎های مجلس شورای اسلامی جزو کمیسیون‎های تخصصی نمایندگان نیست که اگر بود، حرکتی موفق و پیشرو در این حوزه اتفاق می‎افتاد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان با بیان اینکه با ادغام دو وزارتخانه جفای بزرگی در حق صنعت شده است، خاطر نشان کرد: تنها کسانی که در این بخش متضرر شدند بخش صنعت و تجارت بودند.

بهرامی اضافه کرد: بارها اعلام کردیم که از برنامه‎های غیرضروری پرهیز شود و نباید فضای کسب و کار را با برنامه‌های غیرکارشناسانه به سمت و سویی برد که اکنون دچار چالش شویم.

وی با اشاره به اینکه تا پایان سال مدت زیادی باقی نمانده و هنوز نتوانسته‎ایم به مقصد مطلوب برسیم، عنوان کرد: ما افق 1404 را برای صنعت ترسیم کرده‎ایم اما الان در کجای راه قرار داریم، ماده واحده 28 قانون 1390 بزرگترین ظلم در حق صنعتگران بود که حتی نظرات ما را به عنوان نماینده صنعتگران جویا نشدند.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان ادامه داد: ماده 28 قانون همانند ستونی است که باید منتظر بود آیا از این ستون به آن ستون فرجی حاصل می‎شود یا خیر، ما با کلیت این ماده مخالف هستیم هر چند این ماده می‎تواند تا حدودی دغدغه‌های صنعتگران ما را برطرف کند.

بهرامی با بیان اینکه فضای منابع بانکی استان گلستان بسیار ضعیف است، یادآور شد: با این ماده واحد‎ها مشکلات صنعت برطرف نمی‎شود، ما در خردادماه سال جاری از استاندار و معاون ویژه رئیس جمهور درخواست یک خط ویژه اعتباری کردیم که محقق نشد و تسهیلات تکلیفی که حدود 430 میلیون تومان برای بخش صنعت مربوط به سه بانک بود به این بخش اختصاص داده شده است.

وی بیان داشت: همان‌گونه که در بخش صنعت انتقادهایی وجود دارد اما انصافا باید از تلاش مسئولان استانی که در مدت یک سال همکاری خوبی را با خانه صنعت و معدن داشتند قدردانی کرد.

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان در خصوص اینکه ابزار حمایتی بخش صنعت در دست مسئولان استان وجود ندارد، متذکر شد: وجوهی که در ستادهای مختلف به صنعتگران اختصاص داده می‎شود متاسفانه به استان نمی‎رسد.

بهرامی گفت: ماده 103 قانون کار حذف شد و قرار شد تا ماده 80 جایگزین شود که متاسفانه تا امروز خوب محقق نشده و در این خصوص نیز سلیقه‎ای عمل شده است، ما از دولت طلبکار نیستیم اما انتظار داریم، قانونی که نماینده‎های ما مصوب می‌کنند اجرایی شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول