اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان خبر داد:

فعالیت کمرنگ اقتصادی محصول ادغام دو وزراتخانه

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: ادغام دو وزراتخانه سبب شده تا فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی بخش صنعت، کمرنگ شود غافل از اینکه شاهد حمایت‎های واقعی از تولیدکنندگان در این زمینه باشیم.

فعالیت کمرنگ اقتصادی محصول ادغام دو وزراتخانه
رمضان بهرامی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: با توجه به تلاش مضاعف صنعتگران ابزارهای حمایتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت نگرفته که جفای بزرگی در حق صنعت است.
وی تصریح کرد: قول بسته‎های حمایتی از بخش صنعت، تنها در حد شعار باقی مانده است.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان خاطرنشان کرد: دولت در این زمینه قول جوایز صادراتی را در بخش صنعت داد که هنوز اعتبار سال 1388 پرداخت نشده ست.
این مسئول با بیان اینکه فرآورده‎های اکثر واحد‎های تولیدی در بانک‎ها معطل مانده است، افزود: دلیل این امر به خاطر این بوده که وزارت صنعت، معدن و تجارت دفاع خوبی از این پروژه‎ها نداشته است.
بهرامی تصریح کرد: صدور پروانه تاسیس در گلستان 45 روز به طول می‎انجامد با‎ وجودی که این مهم یکی از ابتدایی‎ترین فرآیند توسعه محسوب می‎شود اما با اختلالاتی در این بخش مواجه‎ایم که این اشکال از سوی استان نبوده و باید وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخگو باشد.
وی با اشاره به اینکه هنوز درصدی از کارها در سال جهاد اقتصادی بر زمین مانده است، ابراز داشت: همت و تلاش مقدمه پیشرفت است که بخش خصوصی در این زمینه وارد شده، اما بخش دولتی همراهی نمی‎کند.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان بیان داشت: با وجود اینکه گلستان با کشورهای CIS هم مرز می‎باشد و باید به عنوان یک پایلوت برای کشورهای صادرکننده و کشورهایی که می‎خواهیم جذب سرمایه‎گذاری کنیم باشد، ولی وجود این مسائل در استان مشهود نیست.
بهرامی گفت: طی یکسال اخیر کارهای خوبی انجام شده است که البته کافی نیست و یکی از علت‌هایی که نتوانسته‎ایم بازار را جذب کنیم به کاهش پویایی بخش خصوصی بازمی‎گردد.
وی با بیان اینکه نمی‎توان جذب سرمایه‎گذار خارجی را از دولت انتظار داشت، متذکر شد: دولت یک سیاست راهبردی و نظارتی دارد و امسال نیز برای نخستین‎بار در مجلس و دولت حمایت‎های تشویقی گذاشته شده که هنوز به مرحله ظهور نرسیده است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول