اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس خانه صنعت و معدن گلستان:

50 درصد پروژه سرمایه‎گذاری همایش چین مربوط به گلستان بود

خبرگزاری فارس: رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان گفت: طی روزهای اخیر در همایش کشور چین که بالغ بر 100 کشور حضور داشتند هیئتی از ایران اعزام شد که 50 درصد پروژه سرمایه‎گذاری در این همایش مربوط به گلستان بوده است.

50 درصد پروژه سرمایه‎گذاری همایش چین مربوط به گلستان بود
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رمضان بهرامی صبح امروز در جمع اعضای خانه صنعت و معدن استان گلستان اظهار داشت: فعالیت سازمان ستاد سرمایه‎گذاری در استان منتج به چندین سفر خارجی شد که این سفرها در بخش خصوصی نقش مثبتی خواهد داشت و می‎تواند منجر به جذب شریک‎های سرمایه‎گذاری در گلستان شود.
وی حرکت گلستان در بخش صنعت را حرکتی رو‎ به‎ رشد عنوان کرد و افزود: با وجودیکه اصل 44 سرمایه‎گذاری بخش دولتی را منع کرده است انتظار داریم بخش خصوصی در این بخش فعالیت بیشتری از خود نشان دهد.
رئیس خانه صنعت و معدن استان گلستان تصریح کرد: بخش خصوصی برای جذب بازارهای جدیدتر نباید تکیه خود را بر منابع بانکی معطوف کند چراکه بانک به تنهایی نمی‎تواند برای برون‎ رفت مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی ایفای نقش کند برای اینکه راه‎های گوناگونی برای ایجاد واحدهای تولیدی و جذب سرمایه‎گذاری وجود دارد که یکی از آنها جذب سرمایه‎گذار خارجی است.
بهرامی با اشاره به اینکه باید روی فرهنگ سرمایه‎گذاری در استان کار شود، بیان داشت: فرهنگ‎سازی درست، می‎تواند در جذب شریک‎های تجاری موثر باشد چنان که طی یک سال اخیر شرکت‎های بزرگی در استان در بخش‎های خرد و کلان فعالیت‎های خوبی از خود به نمایش گذاشته‎اند، لذا معتقدم اگر حضور فعالانه وجود داشته باشد یقینا موفقیت در پیش است.
وی افزود: گاها از سوی مدیری شنیده می‎شود به دلیل نوپا بودن استان هنوز در برخی کارها پیشرفتی حاصل نشده که اصلاً به چنین مواردی اعتقاد ندارم چرا که 15 سال از عمر استان شدن این منطقه می‌گذرد و چنین رویکردی به خاطر این است که برخی می‎خواهند ضعف‎ها را پشت کلان قضیه پنهان کنند.
رئیس خانه صنعت و معدن گلستان متذکر شد: ما اساتیدی در استان داریم که اکنون در تهران تدریس می‎کنند، این مغزها، مغزهای تازه تاسیس نیست و اینکه بگوییم استان نوپایی هستیم ظلم بزرگی در حق جمعیت یک میلیون و 700 هزار نفری گلستان است.
بهرامی خودباوری را اولویتی مهم خواند و اذعان داشت: ما در بخش‎های خصوصی و دولتی نیروهای توانمندی داریم که با تکیه بر آن می‎توان به موقعیت مطلوب رسید چرا که اتاق‎های فکر خانه صنعت و معدن ما در کشور رتبه اول را دارند و اتاق بازرگانی استان نیز حرف برای گفتن دارند توانایی در استان وجود دارد ما باید خودمان را به شرایط برسانیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول