اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون رئیس جمهور خبر داد

افزایش 2 برابری اعتبارات تالاب‌ها در بودجه 91

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور از افزایش حداقل دو برابری اعتبارات تالاب‌ها در بودجه پیشنهادی سال 91 خبر داد.

افزایش 2 برابری اعتبارات تالاب‌ها در بودجه 91
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت محمدجواد محمدی‌زاده در نشست خبری با موضوع تالاب‌ها در سالن همایش‌های محیط زیست گیلان اظهار داشت: مدیریت علمی تالاب‌ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه در حوزه قانون‌گذاری برای تالاب‌ها کارهای خوبی صورت گرفته است، افزود: مجلس در این‌باره با سازمان محیط زیست همراه بوده و در سه ماده از قانون برنامه پنجم توسعه به مسئله تالاب‌ها توجه شده است.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تالاب‌ها در معیشت مردم منطقه نقش مهمی دارند، گفت: باید تلاش کنیم تالاب‌ها را با کمک تمام ذی‌نفعان آن حفاظت کنیم.

این مسئول مطالعه یکپارچه در حوزه تالاب‌ها را اقدامی موثر و کلیدی عنوان کرد و بیان داشت: اعتبارات لازم برای تالاب‌ها اختصاص داده می‌شود.

محمدی‌زاده با بیان اینکه 25 میلیارد تومان برای جابه‌جایی حوضه‌ها اعتبار مشخص شده بود، افزود: با موافقت رئیس جمهور این اعتبار حداقل تا میزان 100 میلیارد تومان برای تالاب ارومیه افزایش یافته است. 264 میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز برای اصلاح روش‌های آبیاری در حوضه آبریز دریاچه ارومیه از طرف وزارت جهاد کشاورزی اختصاص داده شده است.

این مسئول با اشاره به تالاب انزلی خاطر نشان کرد: 97 میلیارد تومان در مدت پنج سال مشخص شده و در سال جاری 9 میلیارد تومان اختصاص یافته است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، نگاه دولت به تالاب‌ها را ویژه خواند و گفت: اعتبار تخصیص یافته برای تالاب‌ها که در بودجه سال جاری در نظر گرفته شده، از نظر منابع و اعتبار بی‌سابقه است.

معاون رئیس جمهور تالاب انزلی را از برجسته‌ترین و مهم‌ترین تالاب‌های بین‌المللی کشور توصیف کرد و ابراز داشت: این تالاب یکی از 24 تالاب بین‌المللی ثبت شده ایران در کنوانسیون رامسر است.

وی با بیان اینکه لایروبی تالاب انزلی با جدیت ادامه می‌یابد، افزود: آب 30 رودخانه به تالاب انزلی می‌ریزد و 40 درصد مجموع رسوب‌های تالاب از رودخانه پیربازار است.لایروبی تالاب انزلی از سال 89 آغاز شده و به مرور بخش‌هایی از 15 هزار هکتار تالاب انزلی لایروبی می‌شود.

این مسئول با اشاره به وضعیت مهاجرت پرندگان به تالاب‌های کشور، اذعان داشت: مهاجرت پرندگان در 10 سال گذشته به تالاب‌ها بی‌نظیر است. امسال به دلیل مساعد بودن وضعیت اقلیمی و سرد شدن به‌موقع آب و هوا، پرندگان مهاجر بیش از سال‌های گذشته به تالاب‌های کشور مهاجرت کردند.

محمدی‌زاده با اشاره به اینکه بدون تالاب‌ها حیات بیش از 70 درصد پرندگان نابود می‌شود، بیان داشت: توسعه و احیای این زیستگاه‌های طبیعی از اولویت‌های مهم دولت است.

وی به تخصیص اعتبارات استانی به تعدادی از تالاب‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: به تناسب تالاب‌ها اعتباراتی در نظر گفته شده که این مبلغ برای تالاب زریوار 50 میلیارد ریال از منابع استانی بوده و برای تالاب بین‌المللی انزلی 970 میلیارد ریال است و در مدت پنج سال اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/خ۱۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول