اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار آذربایجان غربی:

تالاب‌های دریاچه ارومیه در شرایط مطلوب است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در زمان حاضر هیچ‌یک از تالاب‌های آذربایجان غربی در شرایط بحرانی نبوده و شرایط مطلوبی دارند.

تالاب‌های دریاچه ارومیه در شرایط مطلوب است
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سیدجواد محمودی صبح امروز در بازدید از تالاب‌های دریاچه ارومیه اظهار داشت: استان آذربایجان غربی دارای 30 تالاب است که شش مورد از آنها در فهرست کنوانسیون رامسر ثبت شده است.
وی افزود: ‌تالاب کانی برازان و سایر تالاب‌های دریاچه ارومیه در فصول مختلف سال میزبان صدها قطعه از انواع پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی است که با ثبت آن به عنوان سایت پرنده‌نگری می‌تواند در جذب گردشگران و محققان نقش مهمی ایفا کند که این امر نیز زمینه‌های توسعه پایدار و ایجاد اشتغال در منطقه را ایجاد می‌کند.
محمودی با بیان اینکه در زمان حاضر هیچ یک از تالاب‌های استان در وضعیت بحرانی نیستند گفت:امسال با رهاسازی 3 میلیون مترمکعب آب از سد حسنلو، تالاب‌های منطقه در شرایط مطلوبی قرار دارند.
این مسئول با تاکید بر پیگیری موضوع حفاظت از تالاب‌های منطقه تصریح کرد: با همکاری و حمایت‌های به عمل آمده، تعاونی‌های گردشگری در روستاهای اطراف این تالابها تشکیل شده که به گردشگران و دوستداران حیات وحش و محیط زیست خدمات مختلف اراده می‌دهد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی در ادامه این بازدید گفت: با توجه به اینکه اداره کل محیط زیست نیاز آبی تالاب‌های منطقه را یک میلیون متر مکعب اعلام کرده بود ولی برای جلوگیری از هرگونه تهدید کم‌آبی در این زیست‌بوم‌ها بیش از 3 میلیون مترمکعب آب به چهار تالاب حسنلو، سیران گولی، سولدوز و یادگارلو از محل سد حسنلو رهاسازی شد.
نقی کریمی با اشاره به میزان ذخیره‌سازی آب در سد حسنلو اذعان داشت: سد حسنلو با ذخیره‌سازی 98 میلیون مترمکعب آب نقش مهمی در تضمین حیات تالاب‌های منطقه دارد و در صورت نبود این سد، تالاب‌ها و حیات وحش منطقه دچار خشکسالی شده و از بین می‌رفتند.
تالاب کانی برازان 907 هکتار مساحت دارد که سال گذشته در کنوانسیون رامسر ثبت شد که پیش از این تالاب‌های دریاچه ارومیه، قوپی باباعلی، یادگارلو، درگه سنگی و حسنلو در این کنوانسیون به ثبت رسیده‌اند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول