اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

تشکیل کارگروه طرح جامع مدیریت تالاب‌ها

خبرگزاری فارس: معاون رئیس جمهور از تشکیل کارگروه طرح جامع مدیریت تالاب‌ها به ریاست معاون اول رئیس جمهور و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد.

تشکیل کارگروه طرح جامع مدیریت تالاب‌ها
به گزارش خبرگزاری فارس از انزلی محمدجواد محمدی‌زاده در حاشیه بازدید از طرح "جایکا" در تالاب انزلی اظهار داشت: طرح جامع مدیریت تالاب‌ها با محوریت کارگروهی به ریاست معاون اول ریاست جمهوری و دبیری سازمان حفاظت محیط زیست تشکیل شده و مصوبات این کارگروه در حقیقت مصوبات دولت است.

وی با اشاره به اختصاص یک‌ میلیارد دلار برای کنترل ریزگردها‌، تالاب‌ها و رودخانه‌های مرزی، افزود: تاکنون 75 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

این مسئول به تصویب 90 میلیارد تومان بودجه برای تالاب انزلی اشاره کرد و بیان داشت: در حال حاضر وضعیت تالاب‌ها بهتر شده است.

محمدی‌زاده با بیان اینکه 24 عنوان رامسر سایت در کشور وجود دارد، تصریح کرد: مجموع مساحت این سایت‌ها بیش از 1.5 میلیون هکتار است.

وی ادامه داد: مجموعه تالاب انزلی در گیلان، مجموعه تالاب‌های بختگان در استان فارس، تالاب شادگان در خوزستان، مجموعه تالاب‌های هامون در سیستان و بلوچستان و تالاب‌های یادگارلو، حسنلو و درگه سنگی‌ در آذربایجان غربی در لیست تالاب‌های تخریب شده قرار دارند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سرمایه‌گذاری و مدیریت خاک در حوزه تالاب‌ها را از جمله مواردی عنوان کرد که در مرحله بررسی و مطالعه است، و ابراز داشت: خاک داخل تالاب‌ها باید لایروبی و استحصال شود.

این مسئول تالاب را مکانی برای سلامت و رفاه تمام اقشار جامعه توصیف کرد و اذعان داشت: منافع تالاب‌ها را باید تمام مردم احساس کنند.

معاون رئیس جمهور تالاب انزلی را از برجسته‌ترین و مهم‌ترین تالاب‌های کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: تالاب انزلی با داشتن گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی در رونق معیشت مردم منطقه مثمرثمر است.

انتهای پیام/خ۲۰/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول