اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 24 تا 30 بهمن‌ماه صورت می‌گیرد

نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی 9 استان کشور در مراغه

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی به مناسبت دهه فجر و فرارسیدن نوروز 91 خبر داد.

نمایش توانمندی‌های هنرمندان صنایع دستی 9 استان کشور در مراغه
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی، تراب محمدی از برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی به مناسبت دهه فجر و فرارسیدن نوروز 91 خبر داد و گفت:‌ این نمایشگاه به میزبانی شهرستان مراغه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه زمان برگزاری نمایشگاه مذکور 24 تا 30 بهمن‌ماه تعیین شده است، اظهار داشت: 8 استان در کنار هنرمندان استان آذربایجان شرقی در این نمایشگاه بخشی از توانمندی‌های خود را نمایش خواهند داد.

مدیرکل میراث فرهنگی این استان اضافه کرد: هنرمندان و صنعتگرانی از استان‌های زنجان، همدان، ارومیه، کردستان، کرمانشاه، اردبیل، ایلام و آذربایجان غربی راهی این نمایشگاه می‌شوند.

محمدی استقبال بسیار مناسب از نمایشگاه‌های صنایع دستی که پیش از این در مراغه برگزار شده را دلیل اصلی انتخاب این شهرستان برای برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای اعلام کرد.

وی تصریح کرد: 60 غرفه به منظور برپایی مناسب این نمایشگاه در محل سالن نمایشگاه‌های شهرستان مراغه دایر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با بیان اینکه هنرمندان استان در رشته‌های چاپ باتیک، منبت، نگارگری، گلیم ورنی، سفال، سوزن‌دوزی، نقره‌کاری، رودوزی‌های سنتی و مصنوعات چرمی به این نمایشگاه می‌آیند، گفت: توسعه بازار فروش صنعتگران و ترویج فرهنگ استفاده از تولیدات صنایع دستی در برگزاری این نمایشگاه مورد تاکید است.

وی گفت: دهه فجر امسال در 20 شهرستان استان آذربایجان شرقی نمایشگاه‌های مختلف صنایع دستی دایر است.

محمدی با تاکید بر اینکه اغلب هنرمندان و صنعتگران حاضر در این نمایشگاه را فعالان مشاغل خانگی صنایع دستی تشکیل می‌‌دهند، یادآور شد: نمایش توانمندی‌های هنرمندان شهرستان‌های مختلف در قالب نمایشگاه‌های مشاغل خانگی و یا دستاوردهای انقلاب اسلامی انجام شده است.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول