اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل توسعه و ترویج صنایع دستی:

300 پیشکسوت صنایع دستی مستمری‌بگیر شدند

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی و گردشگری گفت: تاکنون در زمینه حمایت از پیشکسوتان صنایع دستی با همکاری وزارت ارشاد 300 نفر از کار افتادگان مستمری‌بگیر شده‌اند.

300 پیشکسوت صنایع دستی مستمری‌بگیر شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ویدا توحدی پیش از ظهر امروز در نخستین داوری نشان مرغوبیت آثار صنایع دستی در کرمان اظهار داشت: نشان اصالت صنایع دستی به صورت بین‌المللی از سوی یونسکو برگزار می‌شود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های صنایع دستی که در شهرستان‌های مختلف کشور وجود دارد، باید از آن‌ها استفاده‌های بیشتری کرد و مورد توجه قرار داد.

توحدی تصریح کرد: امیدوارم با داوری‌های که به صورت ملی برگزار می‌شود، شاهد حرکت‌های قابل توجهی از سوی استان‌ها مختلف کشور باشیم، چنانچه تا‌کنون شاهد تغییرات خوبی در این زمینه بوده‌ایم.

وی بیان داشت: باید برای مسابقات بین‌المللی که از سوی یونسکو برگزار می‌شود به صورت تخصصی‌تر وارد شویم.

مدیر‌کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی میراث فرهنگی کشور ادامه داد: نشان مرغوبیت برای بالا بردن کیفیت آثار صنایع دستی هنرمندان و ایجاد انگیزه بسیار تأثیر‌گذار است، البته با رعایت استانداردهای بین‌المللی که وجود دارد.

وی گفت: این نشان موجب ایجاد رقابت در بین هنرمندان و حتی معاونان صنایع دستی کشور شده است.

توحدی افزود: تاکنون در زمینه حمایت از پیشکسوتان صنایع دستی با همکاری وزارت ارشاد 300 نفر از کار افتادگان مستمری بگیر شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: حفظ حقوق مالکیت معنوی در سطح ملی و بین‌المللی‌، پیگیری حفظ و احیای رشته‌های صنایع دستی به شکلی دیگر، تجهیز کارگاه‌ها، آموزش ‌بحث کیفیت و رعایت استانداردهای جهانی‌، ثبت استانداردهای کیفیت، ایجاد کارگاه‌های آموزشی در مورد زیرساخت‌های نشان مرغوبیت و ... از مواردی هستند که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول