اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون صنایع دستی استان اردبیل خبر داد

فعالیت 70 هزار نفر اردبیلی در بخش صنایع دستی

خبرگزاری فارس: معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: هم اکنون طبق آمارهای برآوردی 70 هزار نفر در استان در بخش صنایع دستی فعالیت می‌کنند.

فعالیت 70 هزار نفر اردبیلی در بخش صنایع دستی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شاپور محمدی پیش از ظهر امروز در نشست با مسئولان صنایع دستی شهرستان‌های استان اردبیل و در تشریح ثبت ملی گلیم و مسند اردبیل به عنوان آثار ناملموس ملی اظهار داشت: استان اردبیل دارای بسیاری از صنایع دستی قابل عرضه در کشور و حتی جهان است که با اندکی توجه به این بخش می‌توان حتی اشتغالزایی را نیز در حوزه صنایع دستی به حد اعلا رساند.

وی با یادآوری اینکه 12 هزار نفر صنعتگر دارای کارت صنعتگری در استان شناسایی شده، افزود: ثبت ورنی، گلیم و مسند اردبیل به عنوان آثار فاخر دستی بیانگر وجود استعدادهای غنی صنایع دستی در استان اردبیل است.

این مسئول ابراز داشت: ورنی دست‌بافته‌ای شبیه فرش است که بیشتر توسط عشایر استان در منطقه مغان و نیز هنرمندان اردبیلی بافته می شود و گلیم و مسند منطقه عنبران و نمین نیز از شهرت جهانی برخوردار است.

وی ادامه داد: در کنار دست‌بافته‌های ورنی، گلیم و مسند برای صنایع چوبی استان نیز نشان ملی اخذ شده است.

محمدی از وجود بیش از 40 رشته مختلف صنایع دستی در استان خبر داد و افزود: این رشته‌ها در گروه‌های مختلف بافته‌های داری و زیرانداز‌ها، نساجی سنتی، صنایع دستی چوبی، صنایع دستی چرمی، صنایع دستی فلزی، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک و کاشی سنتی و پیشه‌های وابسته به صنایع دستی را شامل می‌شود.

معاون صنایع دستی استان اردبیل در ادامه اظهار داشت: صنایع دستی از نظر اشتغالزایی وسیع، ارزان قیمت‌ بودن، سهولت در تولید، عدم نیاز به تکنولوژی پیشرفته و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها مورد توجه است که با مدیریت و برنامه‌ریزی درست می‌تواند در ایجاد اشتغال نقش مهمی ایفا ‌کند.

انتهای پیام/صا30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول