اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرایی شدن دستورالعمل آموزش شاغلان صنایع‌دستی کشور

فناوری‌های روز سهم بیشتری در تولیدات صنایع دستی پیدا می‌کنند

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع‌‌ دستی کشور گفت: با اجرایی شدن دستورالعمل آموزش شاغلان صنایع‌دستی کشور فناوری‌های روز سهم بیشتری در تولیدات صنایع دستی پیدا می‌کنند.

فناوری‌های روز سهم بیشتری در تولیدات صنایع دستی پیدا می‌کنند
کامران سبزمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه پس از ماه‌ها تلاش دستورالعمل آموزش شاغلان صنایع‌دستی کشور تدوین و نهایی شده است، اظهار داشت: پس از ابلاغ این دستورالعمل، پنج درصد شاغلان در حوزه صنایع دستی باید آموزش‌های لازم مطابق با شاخص‌های کلان کشور را ببینند.

وی تصریح کرد: البته برای به اجرا گذاشتن دستورالعمل آموزش شاغلان صنایع‌ دستی کشور باید مراحل مختلف کارشناسی بر روی صنایع دستی انجام پذیرد و زمینه شرایط مناسب به منظور ترویج این بخش از آموزش‌ها در سراسر کشور فراهم شود.

سرپرست اداره‌کل آموزش و حمایت از تولید معاونت صنایع‌‌دستی کشور در ارتباط با مزایای این دستورالعمل بیان داشت: مشارکت مؤثر در بازارهای داخلی و خارجی، پایدار کردن اشتغال موجود در حوزه صنایع دستی، ایجاد کارگاه‌های تولیدی نمونه و استاندارد، کمک به بازاریابی بهینه محصولات و فراهم آوردن امکان حداقل رشد سالانه را می‌توان از مزیت‌های این دستورالعمل برشمرد.

وی در مورد فواید گذراندن این دوره‌های آموزشی برای شاغلان صنایع دستی گفت: ارائه گواهی پایان دوره به شاغلان، معرفی به مراکز علمی و آموزش عالی برای حضور در دوره‌های آموزشی تکمیلی، ایجاد اولویت برای شاغلان متقاضی اخذ پروانه به منظور فعالیت در بازارچه‌ها و شهرک‌های صنایع‌ دستی و درج مشخصات شاغل در بانک اطلاعاتی معاونت صنایع ‌دستی کشور به منظور برگزاری دوره‌های خاص و تکمیلی از جمله فایده‌های اجرای این دستورالعمل است.

سبزمیدانی ادامه داد: هم‌چنین شرکت هنرمندان در مسابقه ملی و بین‌المللی مهر اصالت، حضور در نمایشگاه‌های معتبر داخلی و خارجی از دیگر مزایای دوره‌های آموزشی برای شاغلان صنایع‌دستی است.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل آموزش شاغلان صنایع دستی کشور سطح دانش عمومی شاغلان رشته‌های صنایع ‌دستی به خصوص در حوزه‌های مدیریت تولید و بازرگانی افزایش پیدا می‌کند، گفت: هم‌چنین جایگاه صنایع‌ دستی و به تبع آن کمک به رشد و توسعه کشور در ابعاد مختلف با بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود ارتقاء می‌یابد.

وی یادآور شد: هم‌چنین در تدوین دستورالعمل آموزش شاغلان صنایع دستی کشور ایجاد بسترهای مناسب برای مشارکت بخش‌های غیردولتی در توسعه صنایع‌دستی، اصالت‌های هنری و ملی و توانمندسازی نیروی انسانی، ساماندهی تولید و توزیع محصولات صنایع‌دستی و استفاده از فناوری روز در تولید صنایع‌دستی مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول