اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان:

تجلیل از ایثارگران تکلیف ملی مذهبی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تجلیل از ایثارگران و خانواده‌های شهدا را تکلیفی ملی، مذهبی و همگانی عنوان کرد.

تجلیل از ایثارگران تکلیف ملی مذهبی است
به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی صبح امروز در کمیته ایثارگران دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، اظهارداشت: این بزرگ‌مردان، اسوه ایثار و مقاومت هستند که برای خدمت صادقانه و خالصانه به مردم، مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی با تاکید بر هرچه با شکوه‌تر برگزار کردن برنامه‌های هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: آرامش، آسایش و پیشرفت کنونی جامعه مرهون از خودگذشتگی شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع است.
وی با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس همچون برگ زرینی بر تارک تاریخ ملت ایران می‌درخشد، افزود: ملت ایران به رهبری امام(ره) برای احیای ارزش‌های دینی و دستیابی به استقلال و نفی هر گونه وابستگی به غرب و شرق قیام کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان گفت: هنگامی که دو سال از عمر پر برکت نظام جمهوری اسلامی ایران نگذشته بود با جنگی نابرابر مواجه شد.
سلیمانی ادامه داد: در زمان تحمیل جنگ بر ایران اسلامی هنوز بازماندگان و دوست‌داران رژیم پهلوی درصدد جلوگیری از پیشرفت انقلاب بودند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود شرایط مذکور دشمن محاسبه کرده بود در کمتر از چند روز کشور ایران را شکست داده و برنده جنگ شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: با فضل و عنایت خداوند و روحیه ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان دلیر ایرانی و رهبری حکیمانه بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) این نبرد تحمیلی بر خلاف محاسبه دشمن به طولانی‌ترین جنگ‌ها تبدیل شد.
وی این جنگ تحمیلی را از لحاظ هجمه دشمن، مدت جنگ و پشتیانی‌هایی که از طرف استکبار جهانی از رژیم بعثی  می‌شد، بی‌سابقه عنوان کرد.
 
* بیش از 220 هزار ایرانی در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اعلام کرد: بیش از 220 هزار نفر از فرزندان این مرزوبوم در جبهه‌‌های حق علیه باطل و همچنین در پشت جبهه‌ها و در بمباران‌های شیمیایی به شهادت رسیدند.
سلیمانی با اشاره به اینکه بیش از 500 هزار نفر هم در دفاع مقدس به مقام جانبازی نائل شدند، گفت: حدود 45 هزار نفر نیز بهترین دوران جوانی خود را در اردوگاه‌های رژیم بعث سپری کردند.
وی تقدیر از ایثارگران و خانواده‌های شهدا را وظیفه و تکلیفی ملی و همگانی ذکر کرد و افزود: یک از وظایف خطیر ما تجلیل از کسانی است که به واسطه از خود گذشتگی و دلاوری آنها بود که پیروزی نصیب انقلاب اسلامی شد.
وی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران بیشترین نقش را در دفاع مقدس ایفا کردند، اظهار داشت:  کمیته ایثارگران نقش منحصر به فردی را در میان کمیته‌های متولی احیای ارزش‌های دفاع مقدس برعهده دارد.
مسئول کمیته ایثارگران استان کردستان به برنامه‌های هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تعدادی از برنامه‌ها هیچ وقت کهنه نخواهند شد و هر ساله با تدابیر جدیدتر و بهره‌گیری از امکانات بیشتر برگزار می‌شوند.
سلیمانی حضور در گلزار شهدا و تجلیل از جانفشانی‌ها و ایثارگری‌های آنان، تجلیل از ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران را از برنامه‌های هفته دفاع مقدس عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما در این هفته برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس است که بهترین وسیله و فرصت برای بیان اهداف و برنامه‌های سازمان به نسل جوان است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول