اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت نفت بندرعباس خبر داد

تولید سوخت با استاندارد یورو 4 در پالایشگاه بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل پالایش نفت بندرعباس اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه‌های مدنظر در پالایشگاه بندرعباس این واحد بتواند تا پایان سال آینده سوخت مطابق استاندارد یورو چهار تولید کند.

تولید سوخت با استاندارد یورو 4 در پالایشگاه بندرعباس
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، هاشم نامور ظهر امروز در مراسم روز هوای پاک که در پالایشگاه بندرعباس برگزار شد با اشاره به اقدامات این پالایشگاه در امور زیست محیطی اظهار داشت: در حال حاضر در این پالایشگاه 22 درصد بنزین و 15 درصد گاز مورد نیاز کشور تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه ارتقای کیفیت سوخت تولیدی و صیانت از محیط زیست از جمله اهداف مهم شرکت نفت بندرعباس است، اضافه کرد: در حال حاضر گوگرد موجود در نفت و گاز تولیدی این پالایشگاه به 50 پی‌پی‌ام کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در ادامه با برشمردن فعالیت‌های زیست محیطی شرکت نفت بندرعباس اظهار داشت: شرکت در طرح توسعه کمربند سبز بندرعباس، اجرای 22 پروژه زیست محیطی، ارتقای سطح علمی محیط زیستی کارکنان و حمایت مالی از سیمینارها و همایش‌های زیست محیطی بخشی از اموری است که شرکت نفت بندرعباس نسبت به انجام آن اقدام کرده است.
نامور افزود: در حال حاضر سرانه زیست محیطی شرکت نفت بندرعباس بالغ بر 7 میلیون ریال به ازای هر نفر پرسنل است.
وی با بیان اینکه پالایشگاه بندرعباس خود را ملزم به کنترل و پایش آلودگی‌ها می‌داند، اظهار داشت: طراحی اولیه این پالایشگاه بر اساس تصفیه روزانه 220 هزار بشکه با خوراک نفت خام سنگین خارک بوده است که طی سال‌های گذشته ظرفیت این پالایشگاه به 320 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
به گفته‌ نامور پالایشگاه بندرعباس در زمینی به مساحت 750 هکتار احداث که 290 هکتار از این وسعت را فضای سبز شامل می‌شود.
وی همچنین در ادامه  اظهار امیدواری کرد با اجرای پروژه‌های مدنظر در پالایشگاه بندرعباس این واحد بتواند تا پایان سال آینده سوخت مطابق استاندارد یورو چهار را تولید کند.
یادآور می‌شود پالایشگاه بندرعباس در غرب این شهر واقع و در سال 76 آغاز به کار کرده است.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول