اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعمیرات پالایشگاه گاز بیدبلند خبر داد

رفع خرابی تجهیزات پالایشگاه بیدبلند به شیوه لیزری

خبرگزاری فارس: رئیس تعمیرات پالایشگاه گاز بیدبلند از رفع علل عمده خرابی تجهیزات این پالایشگاه به شیوه لیزری، توسط دستگاه easy laser خبر داد.

رفع خرابی تجهیزات پالایشگاه بیدبلند به شیوه لیزری
سیروس نخلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار کرد: پالایشگاه بیدبلند با ظرفیت بالای تولید در منطقه تاکنون بسیار خوش درخشیده است.

وی افزود: طراحی این پالایشگاه ابتدا به منظور تصفیه گازهای ترش همراه منطقه آغاجاری و صدور به خارج کشور صورت گرفت.

رئیس تعمیرات پالایشگاه گاز بیدبلند تصریح کرد: ساختمان اولیه این پالایشگاه شامل پنج واحد تصفیه گاز با ظرفیت mmscfd 240 برای هر واحد و قابل توسعه تا 9 واحد در سال 1347 آغاز و در آذرماه 1349 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی اضافه کرد: این واحد تا به امروز در تولید و صادرات گاز بسیار مطلوب عمل کرده و نقش بسزایی در توسعه افزایش ظرفیت تولید گاز در کشور داشته است.

نخلیان با اشاره به بخش تعمیرات این پالایشگاه بزرگ خاطرنشان کرد: واحد CM این پالایشگاه با بهره‌گیری از کادر متخصص و توانمند و دستگاه‌های پیشرفته اندازه‌گیری و آنالیز ارتعاشات ضمن پایش، اندازه‌گیری و آنالیز راهکارهای مؤثر به‌ منظور پیشگیری و تعمیرات، دستگاه‌ها را به واحدهای مرتبط ارائه می‌دهد.

وی ادامه داد: اندازه‌گیری روزانه ارتعاشات توربوپمپ‌های P1 به‌ عنوان یکی از ماشین‌آلات حساس در فرآیند تولید، یکی از مهم‌ترین اقدامات این واحد در توقف تولید است.

رئیس تعمیرات پالایشگاه گاز بیدبلند هم‌چنین عنوان کرد: با توجه به علل عمده خرابی تجهیزات که ناشی از عدم هم‌محوری و بالا رفتن ارتعاشات می‌شد به شیوه لیزری و توسط دستگاه easy laser همکاران ضمن هم‌محور و بالانس کردن شافت‌های مختلف توسط دستگاه ماشین بالانس schenck مدل HM40 و هم‌تراز کردن سطوح flatness پایه‌های الکتروموتور و پمپ‌ها نقش بسزایی در کاهش ارتعاشات، جلوگیری از خرابی ماشین‌آلات پایداری و جلوگیری از توقف تولید دارد.

وی بیان کرد: آنالیز ماهیانه روغن توربوپمپ‌ها با استفاده از بخش خصوصی و فیلتراسیون روغن نیز در همین راستا انجام می‌شود.

نخلیان افزود: همه تلاش ما در راستای رفع نواقص و مشکلات موجود در نحوه کار و تولید بخش‌های مختلف این پالایشگاه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: این واحد تولید با تعامل بسیار خوب بخش‌های مختلف اجرایی روز به روز به‌ سوی بالندگی گام برداشته و این مهم را با سرعت هر چه تمام می‌پیماید.

انتهای پیام/ج20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول