اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از طرح‌ توسعه محقق می‌شود

افزایش 3 میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: با بهره‌برداری از طرح افزایش تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس، ظرفیت تولید بنزین در این واحد از 10 میلیون لیتر در حال حاضر به 13 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.

افزایش 3 میلیون لیتری ظرفیت تولید بنزین در پالایشگاه بندرعباس
هاشم نامور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار داشت: شرکت مذکور از 29 واحد عملیاتی تشکیل و با رعایت اصول ایمنی، پیشگیری از آلودگی محیط زیست، تقلیل اتلاف انرژی و  انعطاف‌پذیری عملیاتی و تولید به سوی توسعه پایدار در حرکت است.
وی ادامه داد: پروژه افزایش ظرفیت بنزین این پالایشگاه با 62 درصد پیشرفت در حال اجراست که با اجرای این طرح، ظرفیت بنزین تولیدی در این پالایشگاه از 10 میلیون لیتر به 13 میلیون لیتر در روز افزایش می‌یابد.
مدیر عامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: در این واحد پالایشی بنزین موتور، گاز‌مایع، نفت‌سفید، سوخت‌سنگین جت، نفت‌گاز، نفت کوره، نفتای سنگین صادراتی تولید می‌شود.
به گفته نامور، رویکرد تولید تمامی فرآورده‌های مذکور به سوی استاندارد EURO-5  است، پالایشگاه بندرعباس واقع در غرب این شهر در سال 1376 مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
ظرفیت اسمی این پالایشگاه تا مرداد سال 1387، 232 هزار بشکه در روز بود که با اجرای طرح افزایش ظرفیت، هم‌اکنون با ظرفیت 320 هزار بشکه در روز نقش مهمی را در حوزه تامین انرژی کشور دارد.
شرکت نفت بندرعباس تاکنون موفق شده در حوزه‌های مختلف گواهینامه‌هایی را اخذ کند که از آن جمله می‌توان به گواهینامه مدیریت انرژی،HSE- MS ، –IMS، سرآمدی و تعالی چهار ستاره EFQM، صنعت سبز برگزیده، صنعت برتر سبز، گواهینامه عدم آلایندگی اشاره کرد.
انتهای پیام/ن20/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول