اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کارگاه تعمیرات پمپ و توربین کارگاه مرکزی فاز یک خبر داد

ساخت پمپ رفت‌ و برگشتی گلایکول پالایشگاه اول در مجتمع پارس جنوبی

خبرگزاری فارس: مسئول کارگاه تعمیرات پمپ و توربین کارگاه مرکزی فاز یک از ساخت پمپ رفت‌ و برگشتی گلایکول پالایشگاه اول در کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی خبر داد.

ساخت پمپ رفت‌ و برگشتی گلایکول پالایشگاه اول در مجتمع پارس جنوبی
به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه به نقل از روابط عمومی مجتمع گاز پارس جنوبی، محمد شاکر اظهار داشت: کارکنان رسمی و پیمانکاری مستقر در کارگاه مرکزی فاز یک مجتمع گاز پارس جنوبی موفق شدند پمپ رفت ‌و برگشتی گلایکول (پمپ پلانجری TEG) پالایشگاه اول را ساخته و راه‌اندازی کنند.
مسئول کارگاه تعمیرات پمپ و توربین کارگاه مرکزی فاز یک، با اشاره به هزینه‌ 250 میلیون تومانی خرید این پمپ در زمان راه‌اندازی پالایشگاه افزود: هزینه‌ خرید پمپ کامل پلانجری TEG در زمان توتال 250 میلیون تومان بوده اما، ما توانسته‌ایم با اتکای کامل به متخصصان داخلی و همکاران‌مان در شرکت، یک پنجم این مبلغ را برای ساخت پمپ هزینه کنیم.
شاکر تصریح کرد: ما قبل از ساختن پمپ رایزنی‌هایی در ارتباط با خرید آن انجام دادیم و متوجه شدیم که باید مبلغ بسیار بالایی را پرداخت کنیم؛ بعد از این رایزنی‌ها تصمیم گرفتیم که خودمان پمپ را بسازیم و با عنایت خداوند و همکاری گروه مدیریت توانستیم این امر را محقق کنیم.
وی در تشریح مراحل اجرای پروژه گفت: در ابتدا از تمامی قطعات برای ساخت نقشه‌برداری کردیم و بعد از آن به ترتیب تهیه و آنالیز نوع متریال قطعات، تهیه و ارایه روش‌های ساخت قطعات، پیگیری برای همکاری با شرکت‌های سازنده قطعات، ریخته‌گری پوسته، ساخت میل‌لنگ، ریخته‌گری و ساخت دسته شاتون‌ها، ساخت یاتاقان‌ها، پوشش‌دهی کرم سخت پلانجر‌ها، کراس‌هد و گژن‌پین‌ها را انجام دادیم. 
شاکر خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه این واحد فاقد امکانات تهیه این قطعات در داخل پالایشگاه می‌باشد، برای تهیه قطعات از شرکت‌های سازنده در داخل کشور کمک گرفتیم.
مسئول کارگاه تعمیرات پمپ و توربین کارگاه مرکزی فاز یک اذعان داشت: تعدادی از قطعات شامل پلانجر‌ها، کراس‌هد و گژن‌پین‌ها برای پوشش‌دهی، درپوش‌های نشیمن‌گاه بیرینگ‌ها، اورینگ‌های تفلونی آب‌بند قسمت هیدرولیک پمپ، استپر‌های پلانجر، بوش رینگ‌های نگه‌دارنده و موقعیت‌دهنده قسمت هیدرولیک پمپ را نیز در داخل پالایشگاه ساختیم.
انتهای پیام/ح30/د1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول