اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از منظر پزشکی

سرطانی‌هایی که 5 سال زنده بمانند، شفا یافته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان گفت: در صورتی که بیماران سرطانی بیش از پنج سال زنده بمانند، از منظر پزشکی شفا پیدا کرده‌اند.

سرطانی‌هایی که 5 سال زنده بمانند، شفا یافته‌اند
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، فریبرز مکاریان ظهر امروز در همایشی که به مناسبت هفته پیشگیری از سرطان از سوی مرکز بهداشت استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: در زمان حاضر یک‌ هزار و 700 بیمار سرطان سینه در استان اصفهان زندگی می‌کنند که 75 درصد این دسته از بیماران طول عمر بالای هشت تا 9 سال دارند.

وی بیان داشت: در صورتی که بیماری یک فرد مبتلا به سرطان سینه پس از پنج سال عود نکند، از نظر پزشکان شفا پیدا کرده است.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان تصریح کرد: در تمام دنیا اثبات شده است که سازمان‌های مردم‌نهاد بازوی قوی درمان در کنار مسئولان حوزه سلامت هستند که انجمن مهر امید اصفهان ویژه بیماران سرطان سینه در این عرصه جایگاه خاصی یافته است.

وی با اشاره به اینکه پرسش‌های زیادی در ارتباط با تفاوت برداشتن سینه و حفظ آن در طول عمر و بهبودی بیماری شده است، ادامه داد: آمارها نشان داده است که حفظ سینه در شرایطی که یک سری از محدودیت‌ها را کنار بگذاریم تفاوت چندانی با برداشتن سینه بیماران در افزایش طول عمر آنها و عود بیماری در این افراد ندارد.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان سینه بیمارستان سیدالشهدا اصفهان ادامه داد: سعی شده که امروزه بیشتر جراحی‌ها و درمان‌های سرطان سینه را به سمت حفظ سینه بیماران پیش ببریم.

وی اضافه کرد: نزدیک به 10 سال پیش، بیماران ترس زیادی از شیمی‌درمانی داشتند که امروزه این مسئله تا حدودی رفع شده اما هم‌چنان با آن رو به ‌رو هستیم و این در حالی است که باید شیمی‌درمانی برای افراد بالای 70 سال تعدیل شود.

مکاریان از وجود فقر آفتاب در زنان و مردان ایران خبر داد و گفت: با وجودی که ایران یک مملکت آفتاب‌خیز است اما براساس آمار مرکز تحقیقات غدد و متابولیسم اصفهان، 60 درصد مردان و 75 تا 80 درصد زنان ایرانی کمبود ویتامین D دارند که اگر یک بیمار مبتلا به سرطان سینه، کمبود ویتامین D داشته و مصرف‌کننده داروی مترونیدازول باشد دچار پوکی‌استخوان می‌شود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول