اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول سرطان مرکز بهداشت جیرفت:

آفتاب بزرگترین عامل ایجاد سرطان پوست است

خبرگزاری فارس: مسئول بخش بیماری‌های تالاسمی و سرطان مرکز بهداشت شهرستان جیرفت مواجهه با آفتاب را بزرگترین عامل ایجاد سرطان پوست ذکر کرد.

آفتاب بزرگترین عامل ایجاد سرطان پوست است
منصوره نبوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جیرفت با بیان اینکه سرطان پوست ابتدا با ضایعات پیش‌سرطانی بروز می‌کند، اظهار داشت: ضایعات پیش سرطانی، ضایعاتی هستند که سرطانی نبوده، اما با گذشت زمان سرطانی می‌شوند.

نبوی با اشاره به اینکه سرطان پوست بیشتر در 50 درصد سفیدپوستانی که بیش از 65 سال دارند، بروز پیدا می‌کند، بیان داشت: اکثر افراد می‌دانند که تغییرات خال‌های گوشتی علامت سرطان پوست است و بلافاصله با مشاهده چنین مواردی به پزشک مراجعه می‌کنند.

وی افزود: همان طور که سن افزایش می‌یابد، انواع و اقسام درد‌ها در افراد ایجاد می‌شود، اما هر دردی نشانه سرطان نیست و درد‌های مداوم و بی‌دلیل باید بررسی شوند.

نبوی تصریح کرد: برآمدگی و یا ورم گره‌های لنفاوی بدن که به تدریج بزرگ می‌شود و بیشتر از یک ماه به طول می‌انجامد، می‌تواند به دلیل عفونت و یا سرطان باشد که باید حتما به پزشک مراجعه شود.

وی ابراز داشت: آنفلوآنزا و یا دیگر عفونت‌های بدون تب می‌تواند، از علائم وجود سرطان خون مانند لوسمی و یا لنفوم باشد که به تدریج در مناطق مختلف بدن پخش می‌شود.

نبوی اذعان داشت: رشد غیرطبیعی زخم‌ها و خال‌های پوستی، زخم‌های طولانی‌ مدت همراه با خونریزی، تغییر رنگ خال‌های پوستی و خستگی نیز از دیگر علائم سرطان است، اما خستگی می‌تواند، خیلی زودتر از سرطان در بدن ایجاد شود.

وی گفت: تغییر رنگدانه‌های پوست نیز یکی از علائم سرطان پوست است، بنابراین در صورت خونریزی و پوسته پوسته شدن پوست باید به پزشک مراجعه شود.

نبوی مواجهه با آفتاب را بزرگترین عامل ایجاد سرطان پوست ذکر و خاطرنشان کرد: مواجهه با عوامل محیطی زیانبار، پرتودرمانی و حتی ویژگی‌های وراثتی و ژنتیکی ممکن است در ابتلا به بیماری نقش داشته باشند.

انتهای پیام/غ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول